Jag började allra första gången med oil pulling då det kom till att testa något överhuvudtaget med kokosolja, ni kan läsa mer om oil pulling här >>> ifall ni är nyfikna på vad det är för något och hur man gör.
 
Jag började använda koksolja som hårinpackning redan i slutet på april, och på bara 2,5 månad har koksoljan gjort under för mitt hår, det har gått till trassligt till inte trassligt ever i princip och ännu också blivit tjockare. När jag hörde talas om kokosoljans effekt på håret var jag skeptisk, men är nöjd över att jag testade det och kommer definitivt fortsätta med det!
Steg 1
Ta en matsked kokosolja (beroende på hårets tjocklek kan man behöva två, känner sjukt många brudar som behöver då det testat) som du lägger i en tallrik och sedan tinar i mikron i några sekunder. 
Efteråt applicerar du kokosoljan i håret från huvudet ända ned till topparna.

Man kan också ta en matsked och lägga oljan i händerna och ''sprö'' det i håret så det får värmas upp av kroppens egen temperatur.
 
Steg 2
Vira om håret i en handduk, värmen ger nämligen bättre effekt så att kokosoljan lättare dras in i håret. Jag behöver inte heller ha hårinpackningen längre än 30 minuter när jag har en handduk på huvudet.

Brukar ofta se en serie avsnitt medan jag har hårinpackningen, det gör såklart inte alls något om man har det en längre stund. Det är ju helt naturligt och kan inte skada håret pga parabener och massa skit!
 
Steg 3
När 30 min eller den tiden du vill ha det i håret har gått, hoppa in i duschen och skölj ur kokosoljan ur håret med ljummet / varmt vatten. Se till att skölja noga för annars kan det fortfarande se fettigt ut. Efter att du sköljt ur kokosoljan så är det bara applicera schampoo och balsam helt vanligt.

Steg 4
Jag brukar också applicera ytterst lite kokosolja i topparna efter att håret blivit fuktigt (och jag verkligen rekommenderar er att låta håret lufttorka. Hårfön sliter onödigt mycket på håret!) så att det får torka in i håret så är det mindre chans att topparna inte trasslar sig!
 
Allmänt bra att veta!
Det här gör jag 1 gång i veckan och en macadamia hårinpackning >>> en gång i veckan, efter det mår mitt hår verkligen prima kan jag säga! Kom ihåg också att kokosoljan till håret skall vara kallpressad, varav jag använder och rekommenderar Kung Markattas kallpressade kokosolja som säljs i vanliga mataffärer för typ hundralappen. 

* Att föna håret sliter på det, låt det lufttorka istället!
* Sov med två lösa flätor, det gör att håret trasslar sig och slits mindre på natten.
* Efter att jag började använda kokosolja använder jag inga andra medel för håret än dry schampoo. Att undvika hårspray och dylikt som innehåller massa onödiga tillsatser som egentligen inte alls bra för håret gör också att håret kommer bli friskare!
* Kokosolja i håret funkar också som UVA skydd. 
 
Det är ca 3 veckor mellan dessa videos, däremellan har jag också färgat håret som såklart ändo slitit sin del. Ändå hade håret på de 3 veckorna blivit mindre trassligt och tjockare. Den första videon var dagen jag började använda kokosolja till håret.
 
Olivia

Vilken fin färg du har på håret. Diggar det =)

Svar: Åh, tack så hemskt mycket! :D <3
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress