Hej all fina kittens! Jag kommer starta upp en ny kategori här på bloggen som kommer handla om ätstörningar. Jag har själv lidit utav dom nu i flera år, både bulimia nervosa och anorexia nervosa men också detta med att inte kunna sluta äta. Värst har faktiskt mina ätstörningar varit med att jag har gått ned i vikt, bulimin och anorexian det vill säga. Även om jag samtisigt trivs med att ha tappat den vikten som jag har tappat så är jag inte och kommer aldrig vara stolt över att jag tappat den på det sättet jag gjort på vilket är att inte kunna äta eller att jag spytt upp maten jag ätit. Det är inte hälsosamt och jag försöker verkligen kämpa mot dom och bli mer hälsosam och kunna få den balansen i livet som jag alltid drömt om både utseendemässigt när det kommer till kroppen, självkänslan och att ha balansen med mat och träning. 
 
Det som jag har kämpat med när det kommer till ätstörningar har varit en hård väg, och inte alls lätt. Jag vet inte heller vad jag skulle ha gjort utan den stöd jag fått av mina vänner som jag fått, det har hjälpt otroligt mycket på min väg. Inte förrän nu har jag lyckats hålla min balans i 3 månader, så att jag verkligen känner hur jag börjar komma upp på mina fötter och kan njuta av den maten jag väljer att äta - och jag till och med väljer vatten och grönsaker till maten vilket jag hade otroligt svårt med förut. 
 
Genom den här kategorin som jag vill skapa vill jatg medföra till min berättelse om hur det har varit för mig men också kunskap till andra som faktiskt inte vet riktigt vad det innebär att ha en eller flera ätstörningar, jag förstår ju hur svårt det kan också vara att förstå en som har ätstörningar när mna inte själv haft det eller ldiit av dom. Det är som en annan värld av ett helt annat tankemönster. Och den sidan vill jag göra mer tydlig för världen och de som läser min blogg, men också refera och låta andra veta hur jag kämpat och mina knep till att lycka komma så långt som jag har idag kommit. 
 
Mitt största problem nu är att jag inte vet vad jag döpa min kategori till... så jag ber alla om hjälp med att tipsa och tipsa och tipsa!!!! Vill ha ett bra kategori namn som gäller alla olika typer av ätstörningar! Kommentera och tack i förhand för hjälpen! Kram på er alla och var starka! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress