4 juli 2018

Min morgonrutin

LIFE OF

1. Snooza i högst 20 minuter för jag är världens mest massa morgonmänniska, gör jag inte detta är jag en riktig suris resten av förmiddagen typ...

2. Dricker kaffe och uppdaterar sociala medier och ger mat till hunden till frukost, han ska få äta först!

3. Går ut med hunden såklart. Han måste få iallafall 10 minuters promenad annars känns det inte schysst mot han!

4. Rensar kattlådan, byter vatten till djuren!

5. Rengör ansiktet och lägger på ansiktskräm, packar alltid med mig tandborsten och frukosten för den äter jag på bussen på väg till jobbet. 

6. Uppdaterar fort mina sociala medier. Om detta är något jag inte hinner göra så skiter jag i det, fett viktigt att jag hinner med bussen i första hand liksom. 

7. Jag sminkar mig på bussen. Det tar ca 30 min för mig att resa med den så då har jag tid för smink och frukost där och brukar hinna helt perfekt. 

8. När klockan slår 8 När jag kommer till stan, svarar jag på mejl, ringer viktiga samtal osv. Och borstar tänderna, på toan i solariumet lol som många inte går till haha. Viktigt för mig att hinna göra dessa ärenden en timme innan jag börjar jobbet så det följer med rutinen automatiskt.

Helt ärligt. Att inte vara en morgonmänniska är inte det lättaste, jag brukar få väga upp min tid efter en noga planering annars hinner jag aldrig med något. Och då är de den paniken som innefattar stress, och jag är inte den bästa stressmänniskan! Godmorgon förresten!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress