20 februari 2018

Rädda februari

LIFE OF

Om du känner att februari månad varit en slö och tråkig månad så är vi två. Den här väl inte varit super slö men hittills så har jag haft mycket otur med min hjärnskakning som har gjort det segt för mig då jag ännu återhämtar mig och jag slog skallen redan en vecka sedan. Känns inte sådär kul precis men jag försöker iallafall göra de saker jag ska.

Iallafall så har jag bestämt mig för att förbättra min februari och rädda den med några simpla tips som jag tror vi alla kan dra nytta av!

Alla vänner dag 
Jag vet hur många som känner igen ensamma på alla hjärtans dag och man kanske sitter där med lite ångest om att man inte hörde av sig till någon. Men i Finland heter alla hjärtans dag alla vänners dag och då antar jag att man delar kärlek till alla dom man håller kär. Ring din morfar eller någon du inte pratat med på länge! 

Ta upp det igen
Har du några saker eller aktiviteter som du känner att du hamnat lite efter med? Ingen fara, plocka upp det i små steg så kommer återställning av förseningen vara borta snart. Gör en sak i taget om du känner att du har lite tid kvar.

Inte ännu igång 
Jag känner mycket nu i februari att min träning har lite hamnat i häck men det är ju pga hjärnskakningen egentligen. Men då försöker jag kompromissa med det att äta riktigt nyttigt i förebyggande syfte och ändra min kost successivt och hålla mig borta från godiset. Man kan nå fram till sina mål på flera olika sätt även om det inte ibland känns så.

Våga unna dig 
Jag har en regel och det är att kunna unna mig varje månad som jag tog upp här också i ett tidigare inlägg. Köp något till dig själv, som jag gjorde med mina silverörhängen jag ivrig väntar på! Och glöm inte att köpa något gott att äta också för man blir alltid glad av mat oavsett om man tror det eller ej! 

Fråga om hjälp
Något jag är dålig på är att fråga om hjälp när det behövs. Mattis pappa var här igår och hjälpte till otroligt mycket som jag också är evigt tacksam för! Samma som till Matti, och för att han ser efter mig när jag kan svimma osv. Men! Jag kände att jag inte har tid med allt så jag bad min mamma och "pappa" om hjälp - kändes pinsamt men ändå lättande sen efteråt bara man vågar fråga! 

Lars Gustafsson

Ja sviter av hjärnskakning låter besvärligt huvudvärk med mera. Min februari kan jag inte klaga på. Jag har kontaktat alla mina vänner här i Chiang Mai under de tre månader som jag varit här. Det är ovärderligt med goa vänner. De är från Thailand givetvis. US Canada Australien UK France. Ja till och med en och annan Svensk men inte många Norrbaggar Danskar Finnar. Vi har gjort många saker ihop. Käkat fikat promenerat. Utflykter Delat erfarenheter med varandra. En jäkla bra Februari. Hoppas din bättrar sig

Svar: Låter otroligt trevligt, sådana stunder ska man minnas och vårda minnet för! Jag brukar blogga om dom bland annat och tycker sånt är också intressant att läsa för mitt liv kan vara lika intressant för andra som flr mig är deras! :D
Ja, det är otroligt mycket hvuudvärk!!
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress