29 augusti 2018

DISS 3 / 3 HISS

LIFE OF

 
  • Mygg
    Något jag älskar med somrar i norrland är de ljusa nätterna, något saom tydligen attraherar också mycket turister också för den delen runt om i norr som åker runt för att se gaml raggarbilar på festivaler och de fina skymningarna innan man grillar i ljusa natten och badar bastu; men dom där myggen förstör allt med sommaren! Jag tål varken myggbett eller myggmedel...

  • Tomt på yrken
    Något jag har problem med är tomtheten på vissa yrkesområden i lilla stan jag bor i. Jag jobbar med MUA, modell och såna saker som inte riktigt finns här på samma sätt som det gör i söder, tråkigt nog. Det får mig ofta att vela flytta härifrån då jag känner att jag har större möjligheter annanstans med tanke på att jag inte heller har körkort, det är ännu en diss då det ännu inte är 100% bra dvs så som jag vill ha det och leva och trivas med hur jag har det.

  • Oseriösa aktörer
    Om det är nåt som känns oseriöst är när man erbjuder sitt samarbete med människor och de hör inte ens av sig eller inte ens inkluderar dig. Utanförskap har länge varit en fråga kring psykisk ohälsa bland unga har jag fått kännedom om via pålitliga källor och om detta kanske har att göra med att man betraktas som ''ny'' eller ''udda'' om man kommer utifrån och inte har släkt här (för det har jag känt av faktiskt tills de gått typ 10 år). Många känns som de automatiskt går före i leden för de är redan relaterade med varandra på något sätt om inte man är härifrån liksom dvs född här - gah småortsproblem.
 
 
  • Gränsen en kvart bort
    Att bara kunna gå över en öppen gräns är egentligen något unikt där jag bor. Det är något man lär sig att uppskatta undermedvetet tror jag då man är med i tv produktioner till exempel, kanske det också har att göra med mitt kulturella samvete att jag tänker på det mer och tar det på allvar på ett annat sätt och kommer på att fundera kring såna saker. En gränslös stad iallafall, lärde jag mig att uppskatta som mest då jag var med i tv produktionen, att se de fina med det måste hissas. 

  • Varmaste sommarnätterna
    under tiden SVT var här och filmade in Ducans uppdrag i programmet >> så var det tydligen inte speciellt varmt, men sen när det slog värmerekord runt om i hela landet och även där jag bor så var det dom underbaraste nätterna någonsin att bara ta en promenad med hunden exempelvis. Det är något värt att minnas och det är fortfarande varmt - men kyla är dock inte min grej... 

  • Bra sommar
    Nu när jag tänker mer på det, har jag haft en grym sommar, en bättre sommar än mina senaste 4 somrar om jag ska vara så ärlig som det går! Jag sa i början på året att nu jävlar ryker det att jag firar 10 år med bloggen och har i 10 årkämpat och senaste åren har varit bedrövligt hemska och tunga för mig - så verkar det som att det går bättre till slut gradvis! :Det är ju väl det man vill uppnå, att det till slut går bättre än vad det gjort på ett så himla bra tag? Tack Fanzingo för den möjligheten! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress