Om det är något jag verkligen bsetämt mig för så är det att ta riktigt överdrivet väl hand om mina djur, mina katter har dock nu på ett riktigt bra tag inte som sagt haft klös träd till exempel, och nu har ju beställt en klösträd vilket jag tror dom kommer älska. Bestämde mig för att också börja ha mer rutiner för katterna förutom de jag redan har osv, men det är för att jag vill börja skämma bort dom lite, det här också lite pga att när det kommer en ny kisse till familjen så kan de andra katterna som är betydligt mycket äldre reagera på det negativt om de känner att de inte fått nog med uppmärksamhet. Är super rädd för detta så försöker redan nu ge dom mer uppmärksamhet. 
Ska också ha rutiner för att det ska bli enklare för det andra katterna att acceptera den nya kissen också såklart!
Något jag märkte som jag vill faktiskt uppmärksamma är att genom attprenumerera på kattboxen så går 10% av pengarna till välgörenhet för katter, tycker det här är apbra och stödjer det mer än gärna då jag vet att det finns så otroligt mycket hemlösa katter - varav jag också är noga med att se till att mina katter är kastrerade!
 
1. Fodringen
Då den nya katten kommer vara en innekatt tänker jag börja ge en påse blötmat som delar upp till alla 3 katter i varsin skål, det här får alla att få sin andel av uppmärksamhet i matväg och för att minska risken att de äldre katterna försöker exkluderna nykomlingen från matskålen.
 
2. Socialt
Klätterträdet som sagt, sen så ska har jag ju också börjat prenumerera på kattboxen också vilket i sin tur kommer komma med leksaker och dylikt, genom att försöka involvera alla katter i lek tillsammans eller aktivt få dom att öppna boxen eller acceptera andras närvaro i klätterträdet kommer få dom att lära känna varandra fortare och minskar risken för onödig stress.
 
3. Myspys
Då Zalita inte är så mycket för att vara i famnen som Lillithy så låter jag ju henne alltid vara i famnen, sova bredvid mig och bära med mig hela tiden för det här är ju exakt det hon vill, men då jag inte direkt känner den nya kissen ännu så kommer jag försöka se hur mysig han är, han ska vara social och därför tror jag med största sannolikhet att han och Lillithy kommer komma riktigt bra överens :P 

Nu ska jag fortsätta jibba med sammanfattningarna för #INSPSTHLM till ingdomsrådet som jag lovat att jag ska göra, har en del kvar att skriva så bara skönt och bra att få det färdigt när det ännu sitter färskt i minnet! Kom ihåg också att kolla in helgens awesome som kommer ikväll klockan 20.00! <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress