Godmorgon alla kittens! Jag och Andy har just kommit in från våran härliga morgonpromenad som igår blev på 5,40km och Andy verkar vela fortsätta morgonsömen till och med efter denna morgons promenad som blev lite över 10km. Min kille verkade helt förvånad när han en dag klippte hunden och märkte hur stora lår hunden verkligen har och helt förvånat bara stirra på mig och utbrister
''Men herregud, hundens lår, dom är ju gigantiska bulor typ!?''
''Ja, det har nog med mina promenader att göra med'' svarar jag lite sådär småstolt.
Jag några gånger i veckan brukar se till att massera vissa av hundens muskler som inte blir masserade under mys och klappning, det här älskar ju han mer än någonsin oftast! Jag fick också fotat några härliga morgonbilder på vägen också som blir så himla fina när snön också ligger på marken.
Måste nämna att jag självklart hört vissa som säger att det är en liten hund och att han inte borde få så långa promenader där jag ändå går i bra fart och hunden får också springa lite om han vill stanna och nosa för jag har ju ett längre koppel till han så att jag inte ska behlva stanna vilket ger mig och han mer träning i princip. Jag har inte sett att hunden mår dåligt av det, och jag kan inte heller se hur han skulle må dåligt av att vara ute på längre promenader medan vissa låter sina hundar bli rastlösa i hundgårdar utan att ge dom den motionen dom behöver? Människor har alltid en naturlig talang att se det negativa före det positiva och jag verkligen förstår mig inte på detta när inget går emot djurets välbefinnande i exempelvis detta fall.
Kommer fortsätta denna morgon med att ringa diverse viktiga samtal och sen städa lägenheten då jag missade att städa igår som är min personliga lilla städdag. Godmorgon på er alla!
 
JUNITJEJ

Duktig vovve!! Så härligt det är med långpromenader! Inte nog med tat man rör på sig, man får frisk luft också.

Svar: Ja exakt och jag älskar runkeeper som följer också aktiviteterna, det taggar en mer om man tappar lusten för de långa prommisarna! :D <3
Heidi Scythe

Josefiwwwe

Åh vilka härliga bilder! <3

Svar: Tack så myclet!
Heidi Scythe

Jessica

Håller helt med dig, hundar mår bra av motion!

Svar: Ja eller hur!
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress