Dator och tillgång
Tillgången till datorn är delad, då det faktiskt är min pojkväns dator som jag för tllfället lånar och lånat hela tiden. Jag har haft egna datorer men dessa har sedan tidigare gått sönder och jag har inte haft möjligheter till att skaffa nya. Ofta känner jag att detta blir jobbigt då vi behöver dela datorn då dety finns så himla mycket jag vill skriva om och jag finner inte appen till blogg.se så himla bra faktiskt och har en del grejer jag lnskar de kunde uppdatera med för att det skulle bli bättre och enklare att använda den - därför väljer jag att inte använda den på telefonen för seriöst, den är bara seg. Sen när man delar dator med någon och har egentligen så mycket projekt igång som jag faktiskt har så kä'nner man sig ofta stressad till att ha något att skriva om för att då det finns utrymme till bloggandet så blir det ibland mer en ''passa på''-grej än bara njutning. Snälla blogg.se, uppdatera appfunktionerna, jag vädjar och ber er! sen kan någon ge mig en egen dator, tack!
 
Mående och stress
Jag finner mig själv i otroligt många projekt, i antal känner jag att detta är något som jag klarar av hur bra som helst, men iblöand får jag svackor i måendet och dessa har jag även nämnt i tidigare inlägg att jag lider av depression och ätstörningar och gjort detta nu ett bra tag - vilket sedan kan påverka distanserna mellan bloggandet och det jag skriver om. När det kommer till resande så håller jag mig ofta utanför sociala medierna då jag reser och umgås, jag pallar inte alkltid stressen och känner jag att det går inte bara så stressar jag inte mig själv heller för anser att min hälsa ska gå först för att orka med ''livet''.
 
Andra bloggar
Jag har även andra bloggar och sidor som jag underhåller, dessutom inte på tal om att jag också är seriöst aktiv i Haparandas ungdomsråd också och tar mig an all tid som jag kan till att bidra till arbetet och mötena, för avkopplingens skull försöker jag också finna andra projekt som är med estetiska intressen tex kyskokör och teater för att komma bort från omvärlden en stund, och försöker därför hålla en balans mellan alla bloggar för att det ska fungera då jag är ambitiös och driven till att ändå driva alla dessa. Om någon blogg blir lidande förklarar jag gärna situationen till mina läsare på den bloggen och försöker också bli bättre på det.
 
Dåligt material
Jag brukar ta bilder och skriva in utkast så jag kommer ihåg att blogga om diverse saker som händer i mitt liv, detta är ju enklast att göra on the go medan det händer i lovet eller just h'nr vilket jag brukar göra med de andra bloggarna och sociala medierna men där kommer problemet till appen och materialet som kommer upp på bloggen. Bilderna jag tar med min kamera fåralltid super dålig skärpa, detta försöker jag fixa genom att skaffa en ny telefon med bättre kamera etc för att kunan höja bildernas status som ärn eviktig del av materialet på min blogg anser jag, hoppas detta blir löst under mellandagarna då jag funderar på att skaffa en telefon då - lika bra att passa på ju ? Sen om jag haft dåliga dagar så kan det pckså bli att jag inte finner något kul att skriva om, ingen orkar väl läsa en blogg som bara har deprimerande inlägg? Det anser jag vara dåligt material och vill inte dela med mig av sånt för håller mig till en minimum standrard på min blogg då det åtminstone ska vara trevligt att besöka sidan, eller hur? 
 
Försöker ändra livet
Mycket i mitt liv har pågått under dessa år jag varit inaktiv under längre perioder och jag vill så himla gärna berätta för er, men jag har stora problem med lägenheten och olika saker i de delar av mitt liv som ska kunna förhöja dess kvalite och göra det trivsamt, exempelvis att mitt boende har ytlig svartmögel som H-bostäder vägrar att fixa i prinvip sedan ett år tillbaka sedan. Förslker också hitta lägenhet i Stockholm och söker konstant efter jobb och läsningar för att underlätta mitt liv så bra som möjligt för att nå de ändringarsom krävs för att jag öppna upp föer möjligheter till att nå de mål jag har; ta mig bort från norrbotten och flytta till söder vilket är mitt mål just nu - men har en del probs kvar att lösa och är lyckligtvis på gid väg! Men detta tar också tid, och för att prka skriva allt på en kortare tid känns som att det kräver mer tid än vad jag egentligen har just nu. Därför har jag sagt att detta fr komma upp då det kommer!
 
Ibland tom i bollen
Helt ärligt, ibland har jag noll ideer vad jag ska skriva om, bloggtorka som det heter. Även om jag skulle ha tusentals saker jag kan skriva om så står det bara still i skallen ibland då jag kommer in på bloggen, ofta har detta varit under sena kvällar då dagarna varit fyllda med massa stress, ärenden eller dylikt i övrigt och man hinner koppla av dör man framför datorn, ärligt så hatar jag mig själv varje gång detta händer men det är bara så enkelt att jag är trött och behöver energi. Det går inte annars och inläggen blir betydelselösa annars.
 
Hoppas ni förstår och detta kanske ger mer insikt i tillvaron att det inte är att ''bara'' blogga ett inlägg, jag lägger mycket kärlek och engagemang i bloggen och vill ha den seriös och hoppas ni kan förstå mig och respektera detta - har ni tips på lösningar med stress eller dylikt gällande detta inlägg så är ni hjä'rtligt välkomna att kommentera nedan! Puss på er och tack för att ni är så fina läsare! <3
 
Lars Gustafsson

Jag har inte läst din blogg så länge, eftersom jag inte bloggat så länge. Men jag tycker om di blogg. Du skriver om mycket glädje och svårare stunder i du mitt liv. En omväxlande resa tycker jag. Pust ska du mot Fjollträsk? Ja många möjligheter där men också tuff konkurrens och dyra bostäder. Men jag förstår det är mycket på G i ditt liv. Ja du bloggtorka? Ibland har jag massor av idéer men när jag ska skriva borta. Ibland när jag kommer på nåt att skriva så antecknar jag på en lapp stolpar. Ok Ha en bra helg

Josefiwwwe

Det är faktiskt helt förståeligt då det kommer till hur mycket motgångar du haft och så svår depression duy också haft under den senare perioden. Varför jag är kva som läsare är att du är min inspiration, jag tycler du är en stark människa och jag följer dig mer än gärna! <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress