Hej alla! Jag inte bloggat pga att jag fått sitta i stamtal med myndigheter och behlver dessutyom jaga vissa människor när det kommer till att reda ut sakerna, är så himla less på den soppan som är nu. Det här handlar om en samordnare som inte verkar villig att samarbeta med mig efter att hon uppgett uppgifter som hon inte kan ge svar på då detta efterfrågas, jag har väntat på besked från denna personen i en vecka nu och när jag ringer idag får jag veta att den personen inte tänker svara på frågorna som är ställda för att hen inte anser sig ''ha skyldighet till att svara på mina frågor''.
En samordnares uppgift är huvudsakligen att få kontakter mellan berörda parter och då i detta fall myndigheter så att allt funka som det ska, men den här situationen pekar på raka motsatsen, där samordnaren som själv uppgett diverse saker om mina ärenden som jag inte är införstådd vad hon menar med varpå jag ställer frågorna hen inte kan svara mer exakt på dessa, när frågorna ställs. Att jag ska behöva skicka mejl, sms, ringa och försöka få tag i de andra involverade för att få rätsida på om de har någon information då vi alla samarbetar, och när man fått svar av redan 2 av de berörda parterna där det pekar bara frågetecken omkring dom, och hänvisningen ändå går tillbaka till samordnaren då alla säger att hen är den enda som kan svara på varför hen sagt det som sagts - vilket denna samordnare till hen inte anser sig ha ''skyldigheten'' till det. 
Allt det här gick så långt att jag varit tvungen att även kontakta denna personens chef för att komma i bukt med varför jag inte kan få samarbete från samordnarens sida där hen kan reda ut situationen hur lätt som helst genom att bara på två frågor som gäller några datum och och vilket ställe det är sagt att en såkallad praktikplats skulle blivit erbjuden på (jag fick frågan om att få mina studier ersatta med praktik varpå jag såklart ville göra färdigt mina studier då det är en pågående situation för mig), och att känna av att jag måste gå så långt att jag måste ta hjälp via hennes chef för att komma i bukt med denna sitationen som samordnaren själv nu skapat för några enkla frågor känns riktigt löjligt från första början...
Vem är det som är vuxen här egentligen?
 
Josefiwwwe

men va!!? sådär ska ju inte en samordnare säga, hon ska vara villig att dkusitera och reda ut om det blivit en missuppfattning eller nåt inte bara skita i det!!!!

Anna Weiss

Fy vad fult av din samordnare att sätta sitt jobb på dig...

Jessica

Hoppas du får det löst är ju inte okej att personen gör så och förstör för dig när dom ska finnas för att hjälpa till!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress