Hej Fredrik! Vem är du? Berätta supergärna om dig själv för oss!
Jag heter då Fredrik Axelsson är 27 år [blir 28 den 26 Juli] född/uppvuxen i Norrköping, Östergötland, år 1999 flyttade jag, mina föräldrar och 2 syskon till Åland.. Idag bor man själv i en etta i Mariehamn och är utbildad fotograf & designer driver en liten *hobbyföretag* kan man väll kalla det inom desgin o foto som heter FAsFotos.
 
Vad är din ultimata livsdröm?
Min ultimata livsdröm är väll självklart att få starta upp en egen fotostudio i Mariehamns centrum *haha* någon gång i framtiden.. så får se vad det blir med det.. vill helt klart hålla på med foto&design
 
Har hört att du håller på med design, vill du berätta vad för typ av design och varför?
Jo, det stämmer.. är intresserad allmöjliga sorters design såsom kläddesign, grafiskdesign os.v hmm, Varför?.. har fastnat för det, sedan kan det ha smittat av sig ifrån bror min som håller på med appar os.v sedan är det kul att jobba med det helt enkelt
 
Vad är det viktigaste att tänka på när det kommer till att hålla på med webbsidor?
Det viktigaste enligt mig är väll att få webbsidor så snygga som möjligt eftersom besökare/kunder skulle nog inte gilla att sidan såg ful ut och då kanske man inte får så bra kretik och så vidare så det tycker jag är mycket viktigt att tänka på.. har dock inte hållt på så mycket med webbsidor ännu men det kommer säkert
 
Vad är ditt mål med din youtubekanal >>>?
Mitt mål är att underhålla så gott jag kan, sedan får ju folk komma med olika förslag på vad dem vill att man ska lägga upp så kanalen kan bli bra som tittare/besökare vill se så det är upp till dem vad som ska komma upp helt enkelt.. just nu lägger man upp lite allt möjligt som kommer upp i huvude
 
Vad ska man tänka på när man startar en youtube och vill kämpa för den?
Det man ska tänka på tycker jag är att ha kul med det man gör och verkligen vill kämpa för sin egna grej som youtuber så får man ju en hel del skit över sig för typ vad som helst tyvärr mycket nätmobbning av youtubers och bråk med andra tittare/besökare på själva youtuberns kanal händer med.
Du är även intresserad av fotografering, vilka är dina favoritmotiv och vad önskar du förmedla?
Mitt favoritmotiv är övergivna/gamla hus, modellfoto & självklart natur.. Jag förmedlar förhoppningsvis min beundran av hur fina platser det igentligen finns runt om världen
 
Har du tidigare önskat jobba i foto/media bransch? Isåfall varför och vad/vem/vilka inspirerade dig?
Har nog alltid önskat att jobba med foto/media vad det än är om man säger som så.. Jag har varit fotointresserad sedan ja var liten så har tänkt på det rätt länge så inspirerad av mig själv.. lärt mig det mest sjäv och så gick man 1 år på naturfotolinjen på Ålands Folkhögskola
 
Hur var din skolgång?
Den var riktigt bra faktiskt.. Gick Media och Kommunikation på Ålands Yrkesskola, sedan Naturfotolinjen på Ålands Folkhögskola.
 
Har du någon gång kännt att folk försöker dra ned dig och din ambition till skapande? Vad skulle du vilja dela med dig av till andra som har styora ambitioner men blir förtryckta?
Nja, dem stöttar mig enormt mycket i det jag vill göra, men blir någon ner dragen i det dem lever för så ska dem ignorera dem som försöker dra ner en, eftersom man måste ju trivas med det man vill jobba med annars skulle det bara gå på skit för en själv då skulle det inte alls funka
 
Jag, i allmänhet älskat att folk står upp mot mobbning, och uppmärksammar att det inte är okej, som du gör i din video, har du själv erfarenheter av mobbing och isåfall vilka? Berätta gärna.
Nja, har ingen speciell erfarenhet.. Jag har alltid stått upp mot mobbning, bryr mig mest om andra människor än mig själv det är väll både positivt & negativt i sig.. Eftersom man kan rå ut för skit osv men inget jag bryr mig om, kommer alltid ta andra förre mig själv - har nog fått det ifrån min mormor som också tog andra i första hand
 
Vad för tips skulle du personligen ge för att undvika näthat på bästa sätt från personliga erfarenheter?
Det ända jag kan tipsa om är att försöka ignorera dem som nätmobbar, eller mobbar överlag.. Dock så är det svårt för visa att ignorera det - och om man har svårt att ignorera nätmobbning/mobbning är att snacka med någon vuxen om det sedan anmäla saken t.ex.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress