Wehu, är så nöjd att jag snodde med dom här blommorna från en av mina polare som inte brydde sig värst och ville göra sig av med dom, såklart att jag snodde med dom då. Frågade min granne om hon kunde ge mig mer information om blomman då jag själv inte visste direkt mycket om den.
 
Okeey, nu behöver jag hjälp med att få reda på vad exakt är det här för blomma, dvs vad den heter så jag kan söka mer information om den (ja, diggar att vara lite påläst uti de blommor jag då jag gärna inte vill skaffa dom och sen se dom dö liksom). 
 
Det ska vara någon typ ab orkidé tydligen, grejen bara med den är att dn växer från träd vilket i sin tur betyder att man inte behöver hålla på med omplantering och dylikt med den, utan bara lägga hela krukan i vatten en gång i veckan och låta växten suga i sig vätska. 
 
Man ser när man ska ta bort den från vattnet när dom där lianliknande grejerna och växten blir grön, ah, den suger åt sig näringen/vätskan helt enkelt lol.
Vet att den ska också stå helst i fönstet där det kommer som mest sol in (vet att alla orkidé sorter i princip behöver mycket ljus och sol). Fick ta och sätta ned dom i en hink så dom skulle få lite färg och sen fukten som behöver så dom inte dör! :D
 
Du vet sen vem :)

Du har pm på facebook! :3

Bea Holmgren

Vad häftiga blommor! Om du får reda på va de e kan du mejla mig kanske?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress