Asså sett att du skaffat hund, bara sådär från ingenstans. asså folk måste börja fatta att de e inte bara att skaffa hund. man ska inte använda djur som väcklarklockor dekorationer eller statusgrejer. usch
kennelmänniskor är verkligen vidriga när det kommer till samhället i allmänhet. ni har bara hundar som accessoarer och inkomst. 
å du är också en sån där äcklig kennelmänniska, såna som du borde inte ha hund
 
Halloj alla! Nu förstår inte jag riktigt vad exakt ni baserar era grunder på att jag skulle vara en dålig djurägare som helt plötsligt inte verkar ha en aning om vad det innebär att ha hund. Jag har vissa saker jag kan säga om mig själv som definierar mig till hur jag är som hundägare.
Först av allt, jag har aldrig i mitt liv varit utan hund längre än två månader - hundvanan sitter!
Alla mina djur är och kommer vara ID-chippade och försäkrade, jag är fullt medveten om alla olyckor som kan hända då man har hund, för olyckor kan ju alltid hända, och därför anser jag att ha försäkring är riktigt viktigt i hundens liv. 
Jag lämnar aldrig hunden utan mat eller vatten, och den får gå ut varje dag var 4-5:e timma. Alla hundar mår bra av fysträning, vilket betyder att ja, jag tränar min hund så han lyssnar på kommando, han kan tricks och han förstår att jag är hans alfa.
Sen kan vi ta upp en grej som jag tränar på mina hundar som otroligt många hundägare gör mycket missar på, speciellt om man har en liten hund - man lär den att vara rädd genom att lyfta upp den direkt det kommer en stor hund som skall hälsa på din hund osv eller genom andra missar många hundägare till småvovvar har gjort. 
 
Sen en sista sak när det kommer till kennelmänniskor OCH alla andra typer av människor; Dra inte alla över samma kant. Jag har varit till och sett riktigt smutsiga kennlar med hundrum täckt av tidningspapper med skit och piss, hem där det kryllar av smuts, hundar utan mat och vatten och massa skräp, folk som har mer hundar än de egentligen klarar inte alls av att ta hand om eller har tid för, kennelägare som avliver hundar endast pga att de ej kan få valpar, kennelägare som har hund endast för att få pengar för valpar etc, och sen några av värsta sakerna som tyvärr många gör; AVLAR PÅ HUNDAR MED SJUKDOMAR FÖR ATT TJÄNA PENGAR, oberoende på hundarnas mående!
Ja, det finns sjukt mycket dåliga hundägare över hela världen i olika utsträckningar,och det är skitbra att det uppmärksammas och görs någonting åt den saken - men jag lovar dig en sak: Ska du göra verklig skillnad när det kommer till felbehandling av djur i kennlar, så sluta ta för givet ''att folk bara skaffar'' hund, kasta inte skit och anklagelser det första du gör, åk till självaste brottsplatsen och gör skillnad istället för att sitta och anklaga folk över deras bloggar, och bli en fucking, jävla, kennelkonsulent !
 
Till sist men inte minst, om folk nu verkligen undrar hur mina djur har det, droppa förbi på en kaffe och se själva hur mina djur mår och dra en slutsats från det istället - då den viktigaste grunden är hur djuret har det och inteom jag är kennel-/hundägare.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress