Imorgon gäller det i göteborg! Jag är en av volontärerna, men då min tid är så knapp och flr mycket som tar energi från andra håll så gör det at jag inte kunde närvara på denna konstuställning, tanken var att också ställa ut själv två konstverk då det >>
är något jag själv tycker om att göra och gjort ända sedan barnsben - satt alltid vid köksbordet och målade medan min mamma borstade en hund (hon har ju kennel >> vilket betyder att det tar ju också sin tid, vilken tur hon haft att jag kunnat unna min tid åt att göra något själv som att se på film, pyssla, måla/rita eller något annat småkreativt). 
 
Ovsett vad tycker jag denna utställning är värdatt uppmärksammas, temat om psykisk ohälsa är ett av de stora sakerna som rankas högt på min blogg och jag väljer gärna att uppmärksamma en konstutställning med det temat - det är lika viktigt som att visa intresse som att fara dit och kolla -  så alla som är i göteborg imorgon råder jag er till att ta er till artillerigatan 40 där utställningen kommer äga rum - här >> är evenemanget på Facebook med mer information och intressanta inlägg från konstnärer som kommer också delta!
Inträdet är dessutom helt gratis!
 
Det här händer imorgon!
 
PÅ SCEN*:

  • * Lamashtu har under kvällen officiell releasefest för skivan V.A.N.S.I.N.N.E.T. som handlar om psykisk ohälsa. Merch finns att köpa och tavlor kopplade till varje låt från nya skivan kommer att avtäckas. 
  • * Panzerkardinal spelar för första gången live.
  • * Älvsång Production presenterar under kvällen samlingsalbumet Hold on med musik för psykisk hälsa. 

MEDVERKANDE I KONSTUTSTÄLLNINGEN: 
Shawn Coss, Nihil, Sara FE, Sandra Hultsved, Lotta-Li Alftberg, Lina Forsberg, Sandra Mattsson, Julia Pivén, Alex Fält, Jacqline Rendal, Jennifer Lewin, Pia Picknick, Emely Hansson Cuadros, Emilie Björk, Matilda Björk, Turid Aurora Walderhaug, Julius Dahlström, Tim Jeppson, Kim Engdahl, Trine Jorgensen, Elias Stjärne Ericson, Velvet Jenny Drakefall, Jimi Petersson, Lex Eliot Rose, Jenny Foster, Teresa Eriksson, Mixi Pix, Nicolas Lennman, Chrisstoffer Daniel, Daria Endresen, Kristian Wåhlin, Heidi Heiduskaja, Daniel Svensson, Daniel Andersson-Boe, Maja Sikorska, Olle Bjerkås. 

FÖRELÄSARE:
  • Mia Kostovska, Mind
  • Elena Orrlöv, Shedo

DJ:
  • DJ Totem
  • Dödsdans
  • DJ Slackerbitch

''Vi har valt temat psykisk ohälsa eftersom det är ett växande problem i samhället. Genom konsten vill vi öppna för samtal och stödja initiativ som jobbar med dessa frågor. Intäkterna för de verk som säljs under kvällen går därför till Mind Göteborg* och representanter från organisationen kommer att finnas på plats under kvällen. Läs mer om Minds arbete här: 
Mind Självmordslinjenhttps://mind.se/hitta-hjalp/sjalvmordslinjen
Avgrunden har ambitionen att ha god tillgänglighet på våra arrangemang och har därför i samråd med projektet Arrangörer utan hinder kunnat göra eventet tillgängligt för rullstolsanvändare. Vi jobbar också med att anpassa eventet för personer med psykiska funktionsvariationer.
''
Julia Pivén är en av de grymma konstnärer som deltar och dessutom arrangerar evenemanget och gör ett så himla snyggt jobb med detta, jag förstod att hpn hade det fullt upp men hann iallafall skriva lite med henne såhär dagen innan -  har själv arrangerat evenemang så jag vet vilket detaljerande som de kan kräva de sista dagarna. Har ju också intervjuat henne i Helgens Awesome tidigare, och de som vill läsa mer om henne, konstföreningen avgrunden och detta event och dess syften så kan ni klicka här >> !
 
5 snabba med Pivén!
 
Vilken på penseln?
Olja eller akryl
 
Vilken som golv?
Marmorsten eller lavasten
 
Övernaturlig kraft
Flyga eller läsa tankar
 
Semester i...
Thailand eller Hobbit Town (Nya Zeeland)
 
Föredrar under resa...
Telefonen eller en bok
 
Mira Nuskinen

Men wow, hin är ju en av de sjukt duktiga!!! :O

Johan Photography

Grymt initiativ, var kan man hitta mer information om denna intressanta konstförening? :)

Karin Nilsson

Sjukt intressant, har sett att du delat evenemanget och tycker det är något som jag gä'rna delar av till mina kusiner som bor där, tror de kan vara verkligen intresserade!

Elsa Nybro

Vilekt grymt tips! Kommer fara dit imorgon då eftersom man inte har bättre för sig! Tack! <3

Linnea Karlsson

Så himla fina tavlor piven gör! trodde inte man kunde vara så dukitg!!!!

Ali m

Din moder gör jätte fina oxo och ja hoppas hon delta imorgon

amanda Reinertz

Så grym konstverk jag fick syn på när jag kika in på facebooksidan, blev ju jättesugen på att fara! får se om jag får tid över! Är det öppet hela dagen?

Wilma

ÅH JAG FAR!! :o

Gunnar

Men vilket grymt evenemang du delar av, tänkte inte att de fanns ens sådana man kunde hitta på fb för allt är så blurrigt, fler såna här tips uppskattas, och ser att ni är vänner på facebook - härligt att kunna få komma in och läsa om fler underbara människor med coola motivationer i livet som inspirerar!

happisbo

är nyfiken på att se mer, kan man inte få se det kanske på bloggen sen? :D även om du inte ska dit eller kan du dela den informationen sen? :D jätteintresserad men tyvärr inte i göteborg :(

Ronja R.

Wow!! Det här skas jag kolla in!

w

vilket härligt initiativ!!

Linnea Karlsson

Åh men gryyyyyyyymt :O

Moa Hietala

men så fint, sånt borde man fixa på fler ställen på andra orter aslltså eller gör avgrunden redan det annanstans? Hur kan man delta nästa gång?

Nenne

så sjukt coola tavlor :O

Bea Nyström

så snygga målningar, man ka verkligen relatera påett annorlunda sätt till denna konst, vill ju verkligen fara och se vad alla gjort! :O

Camli N.

WOW :o

Katerina V.

VERY NICE! Är helt mesmerised av hur vacker hon är :O och tavlorbna hon gör!!

Beatrice

Kan du inte skriva mer om avgrunden eller få piven att berätta? kan man bli medlem där om man är konstintresserad eller hur fungerar sådant?

Danne davids-son

så bra inlägg! och grymt tips

Therese Lundmark

så härtligt att sånt uppmärksammas!!!

Sara Lund

så coolt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress