Godmorgon på er kittens! Jag har inte alltid varit den mest effektiva på morgonen då det kommer till att mitt humör kan verkligen ställa till det också för mig under morgnarna. Jag är inte den personen man borde förstå att det är bättre att prata i telefon med mig om man ska prata med mig alls. Vissa människor är raka motsatsen, som min pojkvän. Han vill verkligen prata med mig på morgonen och jag känner att nej det går verkligen inte för mig att prata alls! Haha äh det är då vi kommit överens om att jag får bara göra mitt på morgonen som jag ska tills jag känner för att prata. Jag vill göra så mycket som möjligt på dagen så jag kan känna på kvällen och eftermiddagen att jag inte behöver stressa enligt schema för mina planeringar för jag kanske är redan i tid med allt. 
Jag har haft så svårt med detta så efter att jag lyckats börja följa rutinen så sitter den som en smäck. Jag vill ha min rutin väldigt effektiv, och så här enkelt skapar jag en bra morgonrutin.

Pigga upp varje morgon
Jag går alltid och tvättar ansiktet eller applicerar ansiktsmask det första jag gör efter jag varit på toaletten. Det får mig att vakna till på ett fint sätt och sen hinner ansiktskrämen också dra in sig under tiden jag äter frukosten. 

Jag kan inte bara sitta och äta
...så jag kombinerar frukosten med att antingen dela bloggen, uppdatera sociala medierna eller blogga. Det första jag i princip gör är att uppdatera min morgon till världen med mina smoothies och projekt som jag ska uppdaga! 

Slöa inte tiden med onödig fix och trix
Då jag vill vara effektiv på morgonen gör jag det bäst genom att inte dra ut på tiden med att fixa nästa morgonsyssla som jag vet jag behöver ändå komma att behöva göra senare. Så jag går direkt efter frukosten alltid och borstar tänderna och efter det ut med hunden på morgon promenaden. Inga extra sekunder emellan.

Promenaden gör dagen
För mig gör det mycket att ha hund. Lyckas jag hålla min rutin i rätt ordning har jag inga problem med att sen bara komma in och göra mina sminklives. Om något i min morgon rubbas så kan hela dagens schema bli förstört för mig. 

Så enklaste knepet för en bra morgon (om man summerar alla 4 punkter) är att nöta in en autopilot på morgonen som kommer automatiskt höja standarden för hela dagen.

Hemma Hos Felicia

Jag måste också göra ngt annat medan jag äter frukost, oftast så kollar jag några youtubeklipp! :)

Svar: Det brukade jag ofta göra forut faktiskt! :D Letade mycket musik och dumma klipp där!
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress