Godkväll finsar! <3 Jag måste bara säga att jag har blivit toalberoende av pak choi! Hahah jag verkligen älskar det, gah så himla gott, och hittade en kanske ny favoriträtt som jag bara mixade ihop för jag är seriöst den där bruden som verkligen inte tycker om att laga mat och blir hellre bjuden på mat än behöver laga det. Det är därför min pojkvän alltid lagar maten åt mig haha! Han verkligen tycker inte om det för han vill ju såklart att jag ska lagamat också men seruöst jag maler ju ned allti en smoothie istället och han vill inte äta min såkallade kaninmat haha! 
Men, Pak Choi med stekt köttfärs i kokosolja (jag har Kung Markattas alltid som går att köpa på Ica maxi t,ex) med potatismos som jag saltat aningen me aroamt. Om något iallafall så var det min kille som gjorde köttfärsen, haha jag gjorde den enklare delen! Pak Choy, det hörs nästan att vi är i det asiatiska köket, är en enkel och elegant grönsak. Smaken påminner om mangold, lite bitter, krispig och smakar en aning kål. Pak choy finns också i en miniversion, Bok choy. Liksom andra kåltyper är Pak choy ren hälsokost och bra för magen för att den är rik på A och C-vitamin, fibrer och antioxidanter. Pak Choy används ofta i asiatiska wokrätter och i soppor. Den ska tillagar varsamt och försiktigt så att den behåller sin gröna färg och krispighet. Använd i woken, i sautéer och i soppor. Både de vita stjälkarna och de gröna bladen kan ätas råa i sallader, och jag rekommenderasr alla som ännu inte smakat den här goda kålen att göra det! :D <3 

 
 
 
 
</div
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress