Jag håller på att bli tokig! Jag älskar snö och skulle aldrig  vilja spendera en jul till exempel utan snö. Men när man bor där det kommer mycket snö såpass att man måste plog varje natt och det resulterar i att man blir insnöad. Jag blir tokig som jag sa. Matti var också och hackade bort massa is idag innan det började skymma för at få bort isen som har fastnat på trappan och gör att man inte kan öppna dörren ens ordentligt. Känns lite väl att behöva ha sånt strul. 
Jag vet inte heller var jag riktigt ska lägga skulden för att förstår om folk verkligen inte har tid. Jag och Matti har hjälpt våra grannar med att ta bort snö för de är mycket äldre än oss och man vill ju klart vara hjälpsam för jag har verkligen grymma grannar! Men jag orkar inte med den här när man är rädd att gå ut genom dörren för att vara rädd att halka. Jag har för den delen redan gjort det innan julen och det resulterar i att jag måste operera mitt finger. Haha fyfan alltså. Vill ha ett trapphus så man slipper det här. 
Anledningen till att jag faktiskt klagar är för att jag märkte idag att grannarnas trappor var helt borthackat från is, samma som jag klagat på och som jag tror dom också gjort, men har det hänt något missförstånd eller överreagerar jag Bara? Jag känner mig lite för när man INTE kan ta alla trappor då det är fan bara tre och en person minst blir insnöad. Jag äger ingen ishcka, så Matti lånade grannens och hackade bort en hel del. Bara av att han ens gör der för att vara snäll för att han vet att jag skulle vara värdelös på att ta bort skiten om jag inte har typ dampanfall ... Nä jag känner mig så jävla less och sur. 
Bygger snart en igloo och sover i den.






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress