Har inte hunnit testa den här ännu som jag lovade att jag skulle göra, men har öppnat paketet iallafall och kollat hur den fungerar mot min hudton och hittills ser och känns den lovande, kommer bli kul att testa den och göra en mer ordentlig review på den än bara snabbsmetandet på handen som jag gjorde tidigare för att kika på färgen när jag öppnade den, så kan jag säga hur bra jag tycker den är och funkar! :) 
 
Anledningen till varför jag inte bloggat idag är för att ni anar inte hur trött jag är. Det pågår mycket bråk i mitt privata liv och jag har börjat bli så less att jag börjar snacka om det om det inte tar slut. Jag är less på hur man verkligen kan lägga ned sin tid på att trycka ned en människa av ett så kallat misstag när man nörjar anse att dom misstagen tar för länge att fixa och såren går inte riktigt att läka när personen ännu ljuger för mig. Varför ska jag spendera tid på det? Varför ska jag ge mitt allt vilket är det jag gör när jag får sitta själv och bli försenad med mina uppgifter, intressen, möten och dylikt som blir bara återigen försenat. Jag sitter och ursäktar mig HÄR på bloggen med att det är mycket som pågår i mitt liv, och att jag är nere och deprimerad ofta och att det ibland har tagit så hårt på mig att jag har inte tid att blogga för att jag behöver istället lägga ned tiden på att reparera mig själv och funderar varför det som händer just händer i mitt liv - i den delen där det gör som ondast. 
Jag har flera gånger förklarat för personen dessa saker hur mycket det kan ta på mig, vissa kommentarer hen slänger ur sig i sin egen förvirring och aggression. Samtidigt kan jag egentligen heller klaga, när jag så väl förstår hur dom flipparna kan fungera då jag själv har haft otroliga besvär med aggressioner och humörsvägningar och har det också fortfarande. Enda skillnaden från förr till nu är att jag kan hantera dom mycket bättre och hålla i lugnet, men när det verkligen inte fungerar, så exploderar allt och jag går in i stämningen att förstöra allt i min väg för att sen förstöra mig själv. Det har hänt och jag låter inte det ske mer, för jag vill lägga ned min tid på bloggen, reviews och alla de andra saker. 
Men att hålla det undan från er börjar verkligen kännas fel och jag känner att då det tär på mig också så himla mycket att bara försöka hålla ut och få allt att fungera vilket har bara slitit ut mig och kommer göra det ytterligare, så väljer jag att säga stopp och inte hålla det hemligt mer för den personens godo. Jag vet att hen inte vill att jag skriver ut det hit. Men jag vill inte bråka mer, så sätt dig ned i båten * och läs det du inte lyssnat på.
 
Var verkligen tvungen att få ur mig det, kan inte hålla inne allt om jag inte är beredd att sprängas. Imorgon är det en ny dag och jag tänker fortsätta med nya tag för då kommer också SVT hit till Haparanda, och jag tänker vara på alerten och inte låta dessa kommentarer tynga ned mig. Jag är värd så mycket mer än skitkommentarerna som obetänksamma människor slänger ur sig. Ha en god kväll och kom ihåg att höja er själva när det är som tyngst, för det tänker jag fortsätta försöka med!
 
Lars Gustafsson

Tråkigt att du är så omgiven av negativ energi. Jag tror också det är viktigt att prata ur sig det som tynger ned dig. Hoppas du hämtar dig snart. Jag vet du är facinerande av vikingatid och fornnordiska ting. Kommer Heiduskaja därifrån??? Jag kallar mig nykter fyllekaja. Det är ju givet var det kommer ifrån ?

Svar: Jag kan svara på frågan i ett inlägg just var jag fått mitt namn Heiduskaja, det är ofta många som undrar <3 :D
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress