...när verkar ge mig mer bra än dåligt? 
 
Hur kan det ens ge något bra att bli kallad hora tänker ni säkert, det är ju rakt av en ärekränkning när man kallar en tjej eller kvinna vid ett sådant ord som pekar på en otroligt lågställd i samhället, det används som skällsord och kränkning kan inte se det mellan fingrarna då det kommer till det faktumet. Att det ordet inte tas på allvar av vissa undrar jag hur det kommer sig, jag ser ordet oftare och oftare i nätatmosfären, sociala medierna fylls med ärekränkningar mot andra tjejer varje dag. Vilken grupp eller vilken individ det kommer från eller är riktad mot så är det aldrig okej att kalla någon för hora eller peka ut en som prostituerad. 
 
Ännu av att inse faktumet att en tjej kallar en annan tjej för något som hora får mig att fundera vart vi egentligen är på väg. Man gör ju inte så, vi lär våra ungar från barnsben att man inte kallar en tjej sådana ord, och det är man hård på killarna också och då tycker jag man borde vara lika hård när det kommer till tjejer. Det är inte okej att kalla någon för hora eller gigolo oavsett vad du grundar den tanken eller åsikten på, och åtminstone så kan man ju hålla truten ibland och hålla den självbehärskningen till att klaga på det på en blogg eller sådant istället - göra en poäng av det som jag glr just nu i denna stund om man nu verkligen så illa stör sig på det.
 
I det här fallet så gäller det faktiskt min nedanstående bild, därav en tjej inne på en facebook grupp började kalla min profession för ''prostituerad'' pga denna bilden. Grejen med att vara modell är inte att ligga med fotografen, det är att kunna skapa sensualitet i de bilderna som skall bli till det temat, det finns nude fine art, nude art, kroppen är en konst i sig vilket många människor inte anser.
 
Klart att det kan ligga också ett smaktycke när det kommer till ens egen åsikt, men om det gäller mellan att vara tyst och inte säga något alls eller bete sig som ett troll på nätet där man tror att ärekränkningen man utför är okej - så skrattade jag ihjäl mig när personen tar och länkar min blogg i kommentarsfältet när hon försökte bygga på diskrimineringen. Men det här generera ju mig mer klick och jag fann något positivt att lägga energin på istället igen; bloggen! 
Man brukar säga att man ska bara ignorera vad dom skriker efter dig i korridoren, du blir offentligt utpekad som något du inte är eller får ditt yrke kränkt pga avundsjuka, så varför egentligen bry sig om att bli kallad hora; när det är dom som skriker bakom  mig
Jag tror att för att lyckas hålla oss till och skapa en trevligare sociala-medier atmosfär, MÅSTE vi tänka på vad vi egentligen skriver till folk. Är det verkligen något du säger åt en människa på stan, och om inte ser jag ingen idé att göra det heller på internet vad man än tror sig framstå där som. Tuff, cool, jag vet inte och jag bryr mig inte. Var trevlig!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress