Hej alla mitt i natten! Jag har inte alltid tagit försäkring  på telefonen, faktiskt är det här den första gången om jag ska vara brutalt ärlig då jag tagit försäkring som är utöver de 3 första gratis månaderna man har då man alltid köper telefonen. Jag vet att jag kan tappa telefonen och jag vet att det ofta beror på min nervskada då jag kan tappa greppet om saker jag håller i med min högra hand. Men iallafall! 
Den här gå ngen berodde ju det inte på det heller att jag tappade telefonen. Jag hade den på soffan (jag har en skinnsoffa dessutom) och utan att jag tänkte mig för Så hoppa såklart hunden upp på soffan och vips så var telefonen i golvet. Jag såg att den landa som på kanten så kollade ju den direkt och japp! En spricka rakt över hela jävla baksidan. Så trevligt, sen beter sig vokynknappen också cp och telefonen kan lagga fast om jag har flera appar igång i bakgrunden. Den ska ändå klara av det utan att tröga så den här ju råka få i sig en smäll.. Vet inte heller hur länge jag kommer vara utan telefonen när jag lämnar in den på reparation, förhoppningsvis inte för länge...

Vill rakt av säga att fasen,ta ändå alltid försäkring för vet Ni? Min försäkring just den som var gratis i tre månader som jag fick o samband med att jag köpte telefonen, den hade just gått ut. Men jag har tagit en sån som jag betalar för varje månad. Tack och lov för det säger jag bara! Sitter verkligen aldrig fel att vara försäkrad!

Lars Gustafsson

Bra råd jag har alltid försäkrad telefon. Nu senast så hade jag ett pixelfel med en orange linje längst med screening. Ganska snyggt men irriterande. Det var i och för sig en garantigrej på telefonen. Så efter 1.5 år (2 år garanti) så gick jag till Tele2 butiken här i stan. De skickade iväg telegonen på lagning i Norra Skåne nånstans och efter 3 dagar totalt så var telefonen som ny. Tele2 butikstjejen hjälpte mig gratis med alla inställningar igen eftersom telefonen är nollan när den kommer tillbaks. Ja försäkring är viktigt på allt inte bara telefoner utan även sig själv, speciellt när man är utomlands

Svar: Jag har den flörsäkrad men kommer behöva ha med mig den när jag åker till södra sverige för att jag ska ha plåtning där nämligen, kommer bli intressant och är väldigt nyfiken och nervöslite, jag har en stor grej på gång där också som jag inte får riktigt nämna något om ännu!
Men telefonen måste med för det är den enda jag har i princip!
Heidi Scythe

MN

Använd mobilskal. Alla dagens telefoner är känsliga för stötar, fall osv just för att dom är så pass slimmade och med glas fram och bak sida. Jag har själv en Samsung S8 och har tappat den ett par gånger och inga sprickor tack vare skal på den. Det är ju en rätt dyr investering idag med mobiltelefoner så skydd på den är en bra investering. Försäkringar är bra men man får betala en del för dom också och telefonens värde går på 6månader drastiskt ner och då är inte kostnaden för försäkringen värd pengarna. Själv har jag iof drulle som ingår i min hemförsäkring så betalar 700kr om tex mobilen skulle gå sönder tycker det är helt ok =)

Svar: Jag har tagit en flrsäkring som gäller eftger de tre gratis månaderna men jag kommer lämna in telefonen men måste ju ha en som jag lånar först, men ska åter kontakta leverantören jag har för inte fått kontakt via mejl med dom och behlöver nsart åka på resa pckså så otroligt viktigt för mig att kunnaha med min telefon! <3
Men drulle tänkte jag faktiskt inte på? :O
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress