Godkväll! Hoppas alla haft en trevlig helg? Det har jag sannerligen haft, har börjat med flera projekt som har börjat uppdagas och det är bland annat lite enkätundersökningar som jag har igång nu, ett av dom gäller mobbning och är relaterad till min kampanj här på bloggen, alla som inte svarat på den får gärna göra det då den poppar upp <3 På instagram >> brukar jag lägga upp lite smoothies som man kan få inspo från men också recept här så skulle ni se något där som ni är sugna på att få receptet på så tveka inte att skriva till mig - nu har det varit en del som frågat om hur jag gjorde min spenatmos och det är superenkelt, nyttigt, gott och det går fort! Här är receptet:
 
Det här behöver du:
Fryst hackad spenat
Svartpepparmix - krydda
Pulvermos (jag brukar använda märket Garant)
Aromatsalt
Gör såhär:
Tillsätt vatten i en liten kastrull och koka upp fryst hackad penat så det blir till en tjock smörja men inte torr. Förbered under tiden med att tillaga det som du ska ha till tills du ska fixa moset, om du behöver mer tid kan du såklart hålla spenaten puttrandes och tillsätta kryddorna innan du blandat ut det till mos och hålla det puttrandes där så drar smakerna åt sig och du besparar mer tid!
 
När du ska blanda moset så lägg spenat i en tallrik, sedan tillsätter pulvermoset och börjar blanda runt tills det blir som konsistensen mos ska ha. Kom ihåg att testa dig fram med hur mycket du behöver då vi alla äter ändå lite olika mycket etc beroende också på vad man har till. Om man blandar för mycket kan man såklart sätta undan det i kylen om man klarar av att äta det sen senare - annars kom ihåg att notera EGNA mått så du får rätt mängd som du vet du vill ha. Testa dig fram med smaksättningen i början när du kryddar och saltar <3
Lycka till och smaklig måltid!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress