Jag har säkert hur många gånger som helst nämnt på bloggen under alla år hur mycket jag verkligen älskar mytologi och har varit så insatt i att kolla dokumentärer och läsa om det mer och mer.  Ämnet kanske inte intresserar många och jag finner ofta hindret till att ha någon att prata med om just mytologi i den utstäckningen som mitt intresse sträcker sig för, när mitt genuina intresse är redan så stort så betyder ju det såklart att jag blir automatiskt mer påläst (lol det är faktiskt det som jag slutar med att läsa om och ''forska'' om på kvällarna när jag läser böcker - inte ofta jag läser böcker och faller alltid till dom i slutändan) än kanske någon som inte tycker det är intressant kanske att veta vad Apollo gjorde enligt nedskrivna folksägner några tusen år sen...? I totally get it! 😅
 
Jag har alltid velat åka till ett forntida stan, se pyramiderna och gå på gamla vägar som en gång beboddes av folket till de tidernas stormakter och allmänt liv, en touch av det förflutna det vill säga. Igår satt jag och läste in mig på grekiska mytologin och titanterna uppståndelse och relationerna till Gaia och Kronos. Ni vet den där känslan när man sitter på youtube och råkar hamna på att titta på något HELT annat än vad man börjat med? Lite så random var det när jag hitta på måfå antika staden Heracleìa, där mångudinnan Selene blev kär i den dödliga Endymion vid just kusten till denna ö och forntida stad enligt sägner. Det finns också ett café där det finns fotavtryck från romarrikets herravälde efter de koloniserat ön - vissa kanske aldrig skulle ens bry sig om en sån sak - men well jag är väl så intresserad att jag bryr mig! 😵 Bland andra kan man också se ett av Athenas tempel, teatra och andra välbevarade byggnader!!
 
Kommer ju fasen såklart sätta mig ned och kolla hur mycket allt kan kosta när det kommer till såna h'r resor, dels kanske de är smart att ta en tour med en guide då man besöker ställena så man även får tillträde till vissa platser som man bara ev. får via tours, kommer kolla upp allt för direkt kag sökte in på bilder osv är det något som tilltalar mig mer om inte bara min nyfikenhet på det forntida 😍 Om inte annat så är det sjuuuuukt snyggt där också!!! :O 
Den här tillfaller i min bucketlist-of-seeing-the-world!!!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress