Vi alla känner osäkerhet ibland, om inte ofta eller till och med jämt, det beror ju på oss som individer, och man måste förstå oss också då individuellt. Med individualitet innebär det också att vi är duktiga på olika saker och vi alla har talanger även om det är svårare för vissa än andra att märka vilka det är. Jag vet om att jag har två talanger, men alla gör inte det. Jag stöter ofta på folk som verkligen menar när dom säger att dom inte har någon talang, och jag blir faktiskt ledsen av det här för jag VET att vi alla är bra på något. Min höga självkännedom har utvecklats snabbt för mig, för vissa tar det längre tid vilket också kan innebära att man kanske inte bara märkt sin talang eller vad man är verkligen bra på ännu. 
 
Jag har fler talanger än två har jag märkt på senare år. Förut trodde jag alltid att jag bara var duktig på att rita och då bara det, jag ritade jämt och ständigt och har varit med i tv och tidningen tack vare mitt ritande, men sen när jag blev äldre blev jag också less på ritandet då det hä'r hade jag hållt på med så mycket redan. Jag tog chansen ocgh stallde mig och sjöng, och började sjunga i 7an då detta var något jag alltid också älskat att göra, och när åren gick och jag gjorde det för att det var kul och jag älskade det så fick jag mycket beröm för de insatser på scenen jag gjorde, det tog många år för mig att verkligen inse att det här är också en talang, jag aldrig haft svårt att hålla långa jämna toner, samma som att ta till tonerna till opera där man kommer verkligen högt i ton - det här är den skönaste känslan jag kan få i hela kroppen. Jag älskar höjningarna. 
 
Med sången och målandet har jag hittat in min väg på teater, då jag deltar i projekt väljer jag att göra det fullhjärtat och jag är noga med att lära mig allt jag kan, det är ju nu det gäller och jag tar alla chanser jag har som de enda jag kan få, och då får jag också resultat. Men teatern har jag aldrig hållt på med så mycket som med sjungandet och målandet, men ändå märkte jag att det bara föll in för mig - jag tror det kan ha med scenspråket att göra och att jag aldrig varit dålig på att ta till plats om jag verkligen blir bekväm med att göra det - och då måste jag vara bekväm i mig själv och försöka tro på att det jag gör är bra så länge jag försöker mitt yttersta.
Teatern föll bara in, uttryck och förmedlingen av känslor är lätta för mig att veta hur jag ska göra innan jag spelar scenen, det här är lek för mig och jag mår mäktigt bra av det, för även om jag känner att jag är bra på det jag gör, så utvecklas jag hela tiden.
 
Jag kommer aldrig bli bra nog, livet är en utveckling och jag accepterar det. Min mamma har lärt mig ända sen barnsben att man ska hålla vid sig det man är bra på och tycker om att göra, och oavsett hur duktig man än anser att man borde vara så ska man ändå visa upp det för folk, för andra, våga ta till sig av den kritiken man kan få, för det här i sin tur gynnar ingen annan mer än en själv. 
I skolan var jag ett språkhuvud, och än idag lär jag mig nya språk jag inte hinner lära mig färdigt till flytande för att jag är så intresserad, och idag kan jag så mycket mer om historians antiken än då, för jag har alltid varit intresserad och genuint förstått mig på den gamla världen. Jag är duktig på att hjälpa människor och ge min energi till dom för att kunna stötta dom så som jag önskar människor ska stötta varandra mer på, jag är psykologisk av mig och även om detta är en sak som utvecklats från erfarenheter så blir det i slutändan också en av mina talanger, en talang där jag lärt mig att se och förstå människor på ett helt annat sätt än vad jag hade gjort förut.
 
Så något jag är bra på, är att veta att jag är bra på det, och så bra är vi alla! Vi måste hitta de delarna hos oss själva, för egentligen vet vi om dom, och vi måste hålla om det och våga säga till sig själv ''Jag är bra på det här'', för inte verkligen förrän då har du öppnat upp din stig för att bara bli bättre. Var inte i vägen för dig själv, njut av det du mår bra av och utvecklas på vägen - som jag <3
 
#urbanchallenge
 
 
Beteendevetaren

Teater är riktigt kul och något som jag önskar att jag också höll på med. Likadant med sång, det slutade jag tyvärr med efter mellanstadiet men hade varit roligt att fortsätta. Kul att läsa ett positiv inlägg det är bra att reflektera och komma fram till vad man är bra på, som du skriver så är alla bra på flera olika saker.

Svar: Om du känner att teater är något du återigen vill testa på så go for it, kolla om du har någor teater projekt i närheten du kan vara delaktig i på något vis - det kanske ökar ditt intresse igen och vem vet sen. Kör bara, man kan reflektera också genom att prova om det funkar bättre för vissa! :D
Börja med att hitta tid för det! :D En lucka på en timme på en vecka finner man alltid <3
Heidi Scythe

johanna

så himla härligt inlägg, jag blev pepp på att börja rida igen när jag läste det här. jag vet att jag mår bra av att va i stallet, tack så mykcket för ett grymt inlägg!

Svar: Så härligt att höra! Bara av att börja gå i stallet en gång i veckan kan göra så stora under, jag började gå jujutsu en gång i veckan ett år sedan och det kändes så perfekt, ngt att sakna och se framemot! :D Kör på!
Heidi Scythe

Lisa Cogno

GRYMT INLÄGG HEIDI! Älskar hur du lyfter ämnet och ger os en wakeup call vi behöver!

Svar: Tack finaste! <3 Klart, det är visdom jag vill dela med mig av!
Heidi Scythe

veckomagasinet anne von porat

Tack och lov att alla är bra på något

Svar: Ja, och sen ska man sträva efter att vara sin egen förebild!!!! :D
Heidi Scythe

Mikaela

Riktigt bra inlägg!! :D

Svar: Tack så mycket! <3
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress