Jag brukar tappa balansen ibland i livet, och när jag gör det så brukar hela livet rasa samman och jag har svårt att få kontroll över någonting som exempelvis mitt humör och kan ha ganska taskig attityd, speciellt mot de som sårat mig på något sätt. Jag tar ut ilska på saker, och sen sitter jag där med min feta jävla ångest och vet inte vart jag ska ta vägen och verkar bitter på livet. Jag visar inte det till någon för jag hatar att folk ser det, och när folk ser det hatar jag mig själv ännu mer för att jag känner mig blottad över något jag har otroligt svårt att kontrollera, vilket gör mig bara mer bitter och sur och vill få mig att dra mig undan. 
 
Jag har också dragit mig undan för att jag tappat tillit till människor som jag en gång litade på, som jag en gång kände mig älskad och trodde att jag var det nog för att inte blev sårad, visade sig tydligen att det var jag som brydde mig för mycket om dom och sen när dom stal energin från mig med sina jävligheter så gick jag in i väggen. Jag möttes av den fruktan jag inte ville möta igen, den rädslan för mobbning och utanförskap som detta medförde också av situationen - folk snackade skit bakom ryggen på mig, saboterar för mig på olika plan, spred bilder på mig och min partner på nätet och kom upp med lögner om allt jag blivit skadad av; skulle varit jag som gjort mot en annan enligt den personen. Jag kommer aldrig stå för det.
 
Och det är så jag boostar mig själv under mina dåliga dagar, jag väger mina förluster och vinster, jag må kanske förlorat mycket vänner, men med det har jag funnit få mer äkta som jag känner ger tid även för mig. Jag ser på negativt och positivt och försöker finna de positiva delarna i allt negativt. Mobbningen exempelvis, jag har så gärna velat dö, skära upp armarna eller slå tinningen i väggen så jag vandrar bort från helvetet jag var med om - då boosta jag mig själv med att se det positiva med mobbningen; styrkan det kunde ge mig. Min boost var det positiva med att utveckla styrka från skit, vänd energin och använd den som en win. Idag, boostar jag mig själv genom att se alla fördelar den styrkan gett mig.
 
Ju mer boost jag lyckas övervinna, ju mer boost jag lyckas ge mig själv, desto mer boost kommer skapas mer och mer per automatik på vägen. Min väg är jävligt snårig, men jag har lärt mig att uppskatta djungeln den ger som en lära, ett verktyg jag kan använda till mer boost, som jag kan sen boosta med mer boost. Jag vill skapa en rutin i min hjärna, som jag kan boosta själv, så mycket tills det blir som en drog som inte dödar själen.
Och ju mer boost det finns att hämta, desto mer beroendeframkallande blir det, speciellt när det inte kostar pengar, det kostar mindre energi för varje gång, det ger dig fokus så du känner framgång och värda jobbet för att nå det. Om inte det bästa, du kan alltid välja reboost vilken sekund du vill. Var din inspiration.
 
#urbanchallenge
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress