Jag kom över att bara kolla på texten till den här låten och jag kunde säga att jag kunde direkt finna en koppling till den, jag älskar den här låten delvis för att texten är så sann enligt så många av mina förhållanden som jag haft genom åren. Folk som har varit otrgona, ljugit, falska, snackat skit om en för att rädda sig själva osv, jag man kan säga att dom är ex av sina anledningar för många av dom. Är otroligt less på hur folk säger att de vet vad kärlek handlar om men kan inte ens ge så mycket som bara sanningen, where's ur balls?
 
Ni vet när man tycker om en person så mycket att man inte kan sluta kolla på dom, så pass mycket att ni vänder bort blicken direkt om den skulle mötas? Sen kanske det händer bara, ni börjar snacka med varandra och lär känna varandra - även om lära känna kan ha två olika meningar då alldeles för många visar hellre den yttre än inre sidan av sig själv, och för att skydda denna ljuger man och och bedrar - vissa till och med söker fysisk tröst hos andra och vågar sen inte erkänna det här för sin partner. Samtidigt känner partnern mest troligen av det i sin magkänsla men ignorerar det och tvivlar på sig själv istället medan den andra partnern fortsätter ljuga och låtsas att allt är perfekt, låtsas att vidhålla sig vid de ord man lovade sin partner som denna just nu tror på att man lever i. När det kommer fram att man levt i en lögn, då den man levt med varit en lögn och inget annat då man ljugit så mycket betyder det att inget av det man kände av den personen innan är kvar mer. 
 
Nej, jag kan inte säga att man känner den människan man kände innan om den ljugit för myclet åt en, man har ju inget man vågar lita på, för orden som den personen sagt är inte trovärdiga mer. Och att ljuga flera gånger och bryta ned sin partners förtroende om och om igen kommer till slut resultera i att den personen inte mer kan lita på den andra. Vill man ha tillit är det lika att vara ärlig, var dig själv och sitt inte ocgh ljug för den som du säger dig älska. Om jag säger att jag älskar någon, då är jag beredd att dela mitt liv med den personen, tänka mig att ha en framtid med den människan tills vi inte älskar varandra mer eller vi dör ifrån varandra. Kvinnligt och romantiskt - alltså går jag inte in i förlovningar för fort mer, jag accepterar inte bara ett förlåt - man måste visa att man menar det också om man säger det, samma som med kärlek. Att vinna tillit för att sedan bryta ned den igen kommer göra till slut att den som blir offret kommer få svårt att lita på människor igen.
 
En människa som ljuger är oftast inte säker i sig själv, en person som inte är säker i sig själv kommer behöva en flock (så som alla människor i allmänhet också gör) mer än de självsäkra, för att man känner ju sig säker i grupp. Men var kommer den gruppen, dvs vänner och familj vara till slut om man fortsätter vara oärlig? Om rädslan är att inte vara ensam, bli mer självsäkra i er själva ni som gör sånt här mot andra, våga be om ursäkt för de fel ni gjort mot den andra människan - och LJUG inte för den som ljuger dör oftast ensam. 
Och de som är redan sårade, våga bara vara er själva and do ur thing, ni vet redan <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress