1. Hej Simone! Vem är du, vad är dina intressen och hur skulle du beskriva dig själv?
Simone heter jag, jag skulle väl vilja beskriva mig som en rätt vanlig tjej från en småstad som tycker om att spela gitarr och att fotografera.
 
2. Hur skulle du beskriva din stil? Varifrån får du inspiration?
Jag ser mig själv som metalhead, men det utspeglar sig inte speciellt mycket på min klädstil. Min inspiration gällande det kommer väl från olika musiker då tror jag.
 
3. Vilka är dina favorit band och artister?
Det är en väldigt svår fråga att svara på, det varierar ganska mycket. Men om jag ska nämna några stycken som har varit mina favoriter ett tag så skulle jag välja Five Finger Death Punch och Amon Amarth, Breaking Benjamin ligger mig också varmt om hjärtat.
 
4. Hörde att du har stort intresse inom musik - vill du berätta mer om hur intresset börja växa?
Ja det stämmer! Mitt intresse började väl egentligen på mellanstadiet, tror att jag var 11 år när vi började spela covers och sånt på musiken, och sedan upptäckte jag att det var sjukt roligt att spela musik, och jag och mina bästa kompisar startade ett band, vi var inte speciellt duktiga på att spela men vi hade kul i alla fall och det var liksom då jag redan visste att jag skulle bli musiker "när jag blir stor".
 
5. Spelar du några instrument?
Jag spelar gitarr, kan spela lite bas också och ytterst ytterst lite trummor.
 
6. Du spelar också i ett band, så spännande! Berätta mer om er och eran musik!
First Revival heter vi, vi är ett progressivt heavy metalband från Luleå.
 
 
 
7. Hur startades bandet och vad är målet med musiken?
Vi startades våren 2016, och har hunnit långt på kort tid. 13 livespelningar en EP i bagaget än så länge.Målet är väl att kunna försörja sig på den på heltid men också att vi ska utvecklas som musiker och ha kul tillsammans.
 
8. Har ni planerat något inför snar framtid för bandet och era äventyr?
Vi fotade nya bandfoton helgen som var, samt att vi har tre spelningar planerade nu än så länge fram tills jul. Sen har vi en turné inplanerad, antingen till Irland eller några av balkanländerna förhoppningsvis nästa år, annars blir det 2019. Och sen så jobbar vi på en fullängdare också i dagsläget
 
9. Vad tycker du är otroligt viktigt att man som artist skall tänka på?
Hur man framför sin musik, man leverar ju trots allt en tjänst, så det gäller att ha kvalitét på det man gör. Sen finns det ju alltid dom som kommer att vara negativa och ogilla. Även kritik är viktigt att ta till sig, konstruktiv som bra. Ju mer man utvecklas desto bättre blir det ju.
 
10. Vilka framgångar känner du att du upplevt med din hobby och varför?
Jag känner att jag har utvecklats som person, jag har arrangerat många spelningar och tagit kontakt med människor samt lärt känna nya människor via musiken, förut var jag väldigt blyg och vågade knappt prata med nytt folk. Men det gör jag nu. Läste ett väldigt bra citat en gång , "om man vill lyckas så måste man kliva ur sin comfort-zone" och det håller jag med om. Och sedan har jag ju såklart utvecklats som musiker och gitarrist, utvecklas varje dag och efter varje rep med bandet. Så det skulle jag vilja påstå är framgångar
 
 
11. Har du haft andra drömmar? Vilken är din största dröm?
Min största dröm är såklart att kunna leva på musiken, men det är en hård branch och inte många som lyckas. Men annars så skulle jag vilja bli egen företagare, bara det att jag inte riktigt vågar starta upp något.
 
12. Vad för self-confidence boost skulle du vilja dela med dig av till de som läser detta?
Citerar citatet jag läste en gång. "Om man vill lyckas så måste man kliva ur sin comfort-zone". Tycker det passar bra. Ta modet till dig och gör det du inte tidigare har vågat.
 
13. Vad håller dig inspirerad?
Andra band och musiker
 
14. Till sist men inte minst, för att lyckas med sina mål och drömmar, vad är dina bästa tips från erfarenheter till era fans?
Ge inte upp, kämpa hårt och tro på dig själv. låter kanske väldigt klyschigt men det är det bästa tips jag kan ge.
 
Vilken härlig intervju! Missa inte nu att följa dom på spotify och lyssna in dera grymma låtar, följer dom själv och säger att nog har några hamnat i mina listor också :D Hehu, sen tycker jag verkligen man ska ta och stötta lokala band som försöker så hårt som dessa talangfulla människor, embrace it och KLICKA HÄR >> för att komma till deras Spotify och KLICKA HÄR >> för att komma till dera youtube kanal för att följa vloggar, live-spelningar etc! :D <3 
 
 
Skulle du vilja bli intervjuad till Helgens Awesome eller känner du någon som har ett häftigt yrke eller är en inspiration? Tveka inte att höra av dig till mig så intervjuar jag gärna, man behöver inte ha någon speciell talang. Allt från åsikter till hobby etc är såklart välkommet!
 
Klicka HÄR >> för att kontakta mig kring Helgens Awesome!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress