Hej kittens, ikväll så ska jag planera in för nästa vecka, ska även lägga upp diverse schemalagda inlägg på vissa sidor då detta underlättar mina projekt ute på nätet men också sparar tid för mig, det är ett bra tisp om man vill ha sparad tid och få sina projekt att gå enklare <3 Tänkte också lista lite olika bloggtips som jag tror alla faktiskt kan ha nytta av, so here they come!
 
1. Det är viktigt att ha engagemang i din blogg, det betyder att man måste få människor delaktiga på något sätt som de känner även gynnar dom. Veckans blogg tävlingar är alltd grymma och jag till och med glömmer bort mina ibland lol - men dom brukar dra till sig läsare och aktivitet på bloggen <3
 
2. Håll bloggen uppdaterad! Ingen tycker det är kul att komma till en blogg som inte har några inlägg som är nya, det gör till slut att man slutar komma till den bloggen och där har man tappat en läsare. Se till att ha lite schemalagda inlägg då och då så att bloggen inte står stilla och var inte rädd att förklra för dina läsare varför inga inlägg kommer upp. 
 
3. Om du kommer ge tid till dina läsare kommer de ge mer tid till dig, dvs svara på läsarnas kommentarer och se till att inte dissa dina egna följare, gör du det så kommer inte det vara något att följa då man inte får npgot tillbaka. Bloggvärlden handlar inte bara om att synas, det handlar om att synas för att man kämpar för sin blogg och det man gör och även vill binda nya kontakter inom bloggvärlden som är potentiella framtida vänner dessutom. 
 
4. Att blogga om aktiviteter är alltid viktigt, gör du inget om dagarna kan ju det bli lite svårt (jag sjäkv har haft detta problem faktiskt) men då du göer saker så tveka inte att ta bilder och uppdatera dian läsare om vad som händer i ditt liv, det är ju därför du bloggar eller hur? Att också sedan tagga de vänner man umgås med i inlägget och även dela deras blogg är bara schysst ocg uppskattas av alla <3
 
5. Engagera dig i viktiga frågor ibland, ingen kanske tycker att poitik är superintressantatt läsa om då det oftast är dystert, men det som drar faktiskt liv till bloggen är att också ta upp viktiga frågor och ämnen som berör en och med det menar jag att dela med sig av sina åsikter om de sakerna. Det är rätt viktigt för att så lär även läsarna lära känna dig som är bakom skärmen och skriver detta just nu. Din blogg är du.
 
6. Fråga ibland dina läsare vad de tycker kring olika saker och diskussioner, anordna frågestund som du sedan svarar på så att även dina läsare får lära känna dig ännu bättre, det är bra att visa åt dina l'sare att de är fria att ändå vara nyfikna på dig och dessutom bli tilldelade möjligheten att få lära känna dig som mer. För någon där ute kan du vara lite av en förebild av genom bloggen, så tänk på att ta hand om dina läsare och låt dom lära känna dig nårlunda iallafall (alla vill trots allt inte bli igenkända ute på internet)
 
7. Dela roliga videos och musik som du lyssnar på, det här kommer göra att bloggen blir roligare att besöka då det inte bara är text, om det bara är text alltid så kan det kännas segt och speciellt om man inte har bilder. Bilder är jätteviktiga för bloggen, jag personligen känner ibland att jag borde lägga ned mer tid på mina bilder tex men det får ju ni gärna kommentera vad ni tycker om <3
 
8. Ha projekt genom bloggen är ju det bästa, kag har bl.a min kampanj mot mobbning och depression BDC och sedan min andra kampanj mot våldtäkt som jag kallar #intedinhora, och att ha projekt genom bloggen kan vara ett bra s'tt att nå ut till folk när det kommer till viktiga frågor som berör en själv och som kan beröra andra lika mycket, på det här sättet vet man vart man ska klicka för att stötta dig och ditt projekt <3
 
9. Ändra designen iband, jag tycker att det ä'r superkul att komma till en blogg som har en ny design då och då, och bara småändringar kan varadet enda som behövs för att göra bloggen er livlig och trevlig. en detalk som att lägga till en gilla knapp eller dylikt eller ha snö som faller ned under jultiderna kan vara ett bra sätt att piffa upp utan att behöva ändra något. Det här känns uppfräschande både för dig och dina läsare!
 
Jag tror att det är alla tips jag kan ge just nu, kommer inte på fler faktiskt. Kom ihåg att följa min antivåldtäktskampanj #intedinhora och stötta den! Det finns en kategori här på bloggen för det så klicka in er dig för att läsa mer om den kampanjen etc! Puss på er!
 
 
Christer

Bra tips, finns många sätt att försöka hålla bloggen vid liv...

Svar: Tack!
Heidi Scythe

Linnea Teälskare

Tack för tipsen, inte allt som får genomslag på min blogg men då har jag ju ett väldigt snävt ämne (te) men jag uppdaterade headerna som jag funderat på men inte gjort på länge iallafall :)

Svar: Absolut, vill att alla ska såklart ha nytta av det jag har nytta av ju och som hjälpt min blogg på vägen 😁
Heidi Scythe

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress