Eftersom det är så många som undrat vad det är för grej som håller på att pågår med mitt flytt till Stockholm, så kommer nu svar på diverse läsarfrågor till alla er nyfikna där ute som frågat över sociala medier och här på bloggen, what's the deal about it really och frågorna ni kommer få svar på är:
 
1. - När kommer du flytta till Stockholm?
2. - Varför just Stockholm? Har du jobb där?
3. - Hur ska du bo i Stockholm och varför har du inte flyttat ännu?
4. - Vad är bättre med Stockholm än med Göteborg?
5. - Vad är bättre, Haparanda eller Stockholm då du pratar så mycket gott om storstan?
 
Svar:
1. Det vet jag inte ännu, jag har varit i lägenhetskö i några år och det är inte att ''bara'' skaffa en lägenhet i Stockholm, konkurrensen är stor och jag söker långtidsboende med även 3 katter och en hund vilket inte i sin underlättar, de flesta vill helst inte hyra ut till gäster med djur då det finns de som inte sköter det - och jag förstår dom även om detta även kan jag bli drabbad av. Iallafall, sen har jag max krav på vad för hyra jag också betalar och vad det är för skick också på lägenheten jag flyttar till - jag är öppen för förslag och inte för kräsen men jag går definitivt inte med på vad som helst efter att ha lärt mig från att ha vissa skumma kontrakt med diverse hyresvärdar etc och problem som jag aldrig ville ha. Jag är bara vaksam för jag vill trivas. 
 
2. Jag vill bo i Stockholm för där är möjligheterna som jag kan ha som person, det är där dom finns, jag kan komma längre på ett sätt och jobba vidare med det jag byggt upp under mina yngre år och som jag vill göra mer med och utveckla för att det är något jag brinner för. Jag jobbar som Freelance Model, och där nere i söder finns det större möjligheter för det jobbet, sen så har jag även möjlighet till fast anställning som exotisk dansös också och inte påtal alla andra jobbmöjligheter som finns där utan krav på körkort som det är här uppe i norr. Jag är 24 år nu idag och har ännu inte riktigt haft en fast anställning i haparanda, för att för detta behöver jag ett körkort som jag först behöver minst 10 000 kronor till, aint that easy för att vara ärlig. Så, om jag ska sitta här och väntar på mitt körort och de möjligheter jag ser redan finns i Stockholm, varför ska jag vara här om det är min tid som slösas, är ju egentligen bästa frågan.
 
3. Jag har inte flyttat ännu pga att jag ännu håller på med mina studier fram tills sommaren 2018 så som det är berkänat nu (just nu väntar jag på att få börja göra dom för har så svårt att få kontakt med studievägledaren, som ofta dessutom är fullbokad all days and weeks long). Sen också delvis för att det är så förbaskat svårt att få tag i en lägenhet där nere, men det finns många goda möjligheter och kommer att finnas där om man söker aktivt och ser till att försöka få tag i en, det gäller att ligga i då konkurrensen gäller mellan ca 38 000 nyinflyttade i Stockholm varje år. Jag kommer bo i en lägenhet mest troligen om inget att kommer fram, men det är första tanken på grund av att jag har mindre möjligheter till at köpa en lägga än att faktkt hyra ut en. Det är också m+ånga som jag stöter på som inte vill ha djur i lägenheterna de hyr ut vilket jag får respektera, men jag flyttar inte utan djuren. Det är mina bebisar och lämnar inte iväg mina barn pga flytt för det skulle ingen göra oavsett om barnen har fyra eller två ben, eller hur? dock har jag goda möjligheter till lägenhet trots djuren, så detta ser jag inte som något större hinder faktiskti den utsträckningen, speciellt när dom är rumsrena, snälla och skötsamma.
 
4. Seriöst, aldrig varit i Göteborg, och vill inte flytta abrupt till en stad jag aldrig sett riktigt med egna ögon eller utfprskat osv, så känner att njah, jag tar Stockholm först! :)
 
5. Det finns alltid fördelar och nackdelar med vart man bor oavsett vart det är, jag tror att jag passar bättre in i Stockholm. Men vem vet, kanske jag inte pallar den stressiga miljön som jag idag inte upplever stressig ens då jag är där, och flyttar någon annanstans? Jag känner att det är skön frihet att kunna faktiskt på alla sätt undvika folk man har dispyt med. Vet att en av mina gamla mobbare bor i Stockholm jag verkligen ALDRIG vill stöta på och det är för att jag är den som är up in yourt face om jag har något du bör höra från mig, i ett litet samhälle så talar folk gärna om hur jag inte bryr mig (för ärligt gör jag inte det om inte den andra människan respekterat mig) och beter mig som jag vill, eller glor i fem minuter extra för att platån på skon var 5 cm högre än vanligt. Jag orkar inte med fördomarna och skitsnacket en liten stad ger, i en större kan jag gå 5 cm åt vänster och slippa skiten, här räcker det inte ens med att låsa in sig i lägenheten ibland om någon får för sig att man blir deras samtalsobjekt (dock måste jag erkänna att det är alltid lika kul att provocera tillbaka när man ser dom, synd bara att fegisarna undviker mig på stan hahah). Kommer faktiskt gå in på denna fråga mer i ett kommande inlägg där jag drar upp mina fördelar och nackdelar Stockholm vs Haparanda - ni som är nyfikna nog får hålla utkik efter den. Kan tillägga att jag kanske också må prata mycket om Stockholm, för just nu ör det mer intressant än stället jag bor nu på tyvärr. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress