16 november 2017

Snöig morgonpromenad

LIFE OF

Godmorgon alla fina kittens! Dessa bilder har jag tagit kanske ca 3 veckor sedan, men jag kan gott lova att jag är fortfarande lika förvånad över vädret. Först blir det helt plötsligt massor med snö och riktigt kallt innan jag åker till äborlänge, jag trodde ju att jag skulle dö av kylan bokstavligt talat (haha har so far klarat mig, ännu är inte vintern över!) och sen helt plötsligt smälter och regnar snön bort och sen har det inte kommit mer snö efter det, istället har vi haft svartis och kalla vindar. Fryser ändå och önska att det inte skulle blåsa så himla mycket, känner att jag måste också byta ut listorna i fönsten så att det blir tätare för dom verkar inte vara bytta på ett tag. Längtar tills jagen jag får flytta bort från denna miserabla lägenhet jag har, om ni vill kan jag förklara i ett annat blogginlägg vad jag menar med det egentligen om ni vill (kommentera så jag vet det för annars anser jag inte det nödvändigt att skriva ens).
Kan säga att oavsett hur mycket jag än må hata kylan så saknar jag de snöiga morgonpromenaderna, man blir så lätt depiig när det är ändå så himla mörkt på vinterahlvåret här så det känns lite som att det är bara skönt när snön ligger på marken för det ljusar upp allt så himla mycket mer. Sen så blir man ju varm när man promenerar också (ah, de kilometerlånga promenaderna som jag kör på helst) så kylan skadar inte efter att man kommit igång, det är när man går ut som det är värst. Är på promenad ute med hunden nu och tänker bara tillbakala litegrann, godmorgon på er! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress