Idag fick jag en fråga av en av mina läsare om hur det är som att jobba som freelance modell, och vad det är för något egentligen och varför jag valt att jobba med det. 
Hur ska jag egentligen berätta vad det är? Jag är kort och gott sagt inte anställd av någon agentur utan jag kör på mitt helt egna race om vi säger så; det är i princip även det de betyder att vara frilans att man är sin egen boss, sitt egna märke som inte styrs av agenturer på samma sätt och kontrakten existerar men inte såsom för en agentur.
Jag väljer själv min tid och mina samarbeten och det här är något som fungerar bättre för mig än att vara anställd av en agentur då Jag inte känner faktiskt att det är det enda jag vill köra på. Det finns så himla mycket jag vill göra och så olika saker så jag vet inte riktigt vilken väg jag ska gå. Jag äslakd att stå bakom kameran och försöka ha ett eget syfte med bilderna såsom även inga icke tomma projekt. Jag tycker om det att krydda till det estetiska i allt jag gör, genom att vara freelance ger mig då det utrymmet att kunna samarbeta med vilka jag vill, göra både betaljobb såväl som TFP möjligheter och planera min tid efter mina egna projekt och efter det jag vill göra.
Jag skulle rakt av säga att jag skulle inte palla att vara anställd av en agentur för jag tror det ärligt att jag borde "brinna för det" mer om ni förstår hur jag menar? Därför känns att jobba genom frilans som en underbar möjlighet för mig där jag för utforma min egna projekt,mina egna samarbeten, min egen tid såväl som att resan och träffa nya människor. 
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
 
\n
\n
\n
\n
\n

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress