1. Berätta lite om dig själv, vem är du?
Jonna Puhakka (Kemoff) heter jag, jag är 27 år och bor i Haparanda. Målvakt.
 
2. Hur fick du intresset för hockey?
Har alltid vart intresserad av hockey, Teemu Selänne var en stor grej när jag var liten, och än idag är han det.
 
3. Du spelar hockey idag själv, berätta gärna hur ett träningspass ser ut och hur många timmar lägger du i veckan på träningen?
Åker till hallen alltid en timme innan träning, kollar upp utrustningen att allt är helt och kör en liten uppvärmning innan jag går på isen. Beror på egentligen vad det är för dag, har isträning 5 dagar i veckan och ibland är det dubbla pass om nån målvakt saknas... Men söndagar har jag min målvaktstränare Ilkka, då han bara tränar mig när andra gör nått med huvudtränaren... Haha har ingen koll på timmarna men när jag åker till hallen så tar hela kalaset runt 2.5 h 
 
4. Spelar du i något lag du tävlar med?
TIHC Tiikerit (Mimmit)
 
5. Vad är den största förändringen i ditt liv sen du börja spela hockey?
Hela mitt liv, det började med som en hobby men det har blivit vardag.
 
6. Hockey är rätt mansdominerat, hur är det att vara tjej och spela en mansdominerande sport?
Spelar både med män och kvinnor, så jag tänker väl inte på det så mycket.
 
7. Vad vill du tipsa om till andra tjejer som känner sig manade att hålla på med hockey?
Det är bara att ta dig till närmaste arena och sätta igång, alla är välkomna!
 
8. Vad är ditt mål med hockey?
Jag vill bli den bästa målvakten jag bara kan bli.
 
9. Vad är det bästa du vet med hockey träningarna och hur förbereder du dig för en match?
Man får hänga runt med laget, det blir som en liten familj. Jag är clownen i laget så jag flummar runt ganska mycket och gör lite pranks. Är alltid super nervös, då är det musik som hjälper då tar jag på mig hörlurar och lugnar ner mig lite.
 
10. Vart ser du dig själv om 10 år?
Förhoppningsvis så spelar jag fortfarande.
 
11. Brukar du kolla också hockey matcher? Vilka lag hejar du på och varför?
Asplöven matcher kollar jag på så klart. Finland hejar jag på alltid, och Frölunda då jag är född i Göteborg.
 
12. Vilka är dina bästa tips för tränings kläder för hockey? Var handlar du?
Det som känns bra, själv har jag underställ under utrustningen. Beror på vad jag behöver men ofta så beställer jag från Hockey Monkey >> .
 
13. Och sist men inte minst, hur viktigt anser du att de är att fler tjejer spelar hockey och vad är dina slutliga pepp-ord till dom?
Kör ba kör!
 Klicka på bilden för att komma till Jonnas insta!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress