Mindie är en grym brud som jag inervjuat här på bloggen tidigare, det är en tjej som älskar att åka på festivaler och har en grymt snygg stil, det jag gillar med henne mest är att hon bara är sig själv! Idag intervjuar jag henne om lite modetips och var man kan hitta snygga outfits men också hur är det att jobba som alternativ modell!

Ni som också vill läsa hennes andra intervju som handlar om hennes hobby, att åka på festivaler, kan läsa den här >> !
Och så kan ni följa hennes instagram här >> !
1. Vad är det man ska tänka på när man huvudsakligen åker på festival? Hur mycket kläder ska man egt packa?
Först och främst att inte packa för tungt! Jag har ofta gjort misstaget att ta med mig 10 outfits när jag egentligen skulle klarat mig på 5. Alla på festivaler är skitiga, ingen lär märka om du bär samma outfit 2 gånger. Du lär ångra dig rejält när du inser att du packat på tok för mycket!
 
 
2. Vad är knepet med att få en snygg med praktisk outfit?
Jag föredrar att klä mig väldigt slappt men ändå "Fancy" på festivaler. På roskilde levde jag i 9 dagar med Harlems byxor och en snygg croptop, inget speciellt men ändå snyggt! (Och bekvämt)! Ingen orkar fixa sig jättenoga varje dag under festivalen, särskilt inte på de festivaler du är borta 9-10 dagar.
 
3. Vilka stilar är dom vanligaste på festivalområdena? Och vilka är dina favoriter?
Det är helt beroende på vilken festival du väljer att gå på! Oftast är det jätteblandat! Väljer du att gå på en Goth/Metal festival ser du självklart mer utav det mörkare stilarna, vilket jag föredrar oftast, men samtidigt tycker jag att det är superkul att gå på mer "Normala" festivaler, Man träffar så mycket olika typer av människor vart man än väljer att åka och det är det som jag tycker är allra roligast!
 
4. Vilka hemsidor / varifrån vill du tipsa läsarna att shoppa från?
Jag handlade mycket "nödvändigheter" ifrån Fyndic.se förra sommaren innan jag åkte på festival. Där hittade jag tex en selfiestick (vilket är så roligt att ha på festival!) På fyndic har dom även massor med olika tuffa harlemsbyxor!
 
5. Vilka är dina favoriter i garderoben just nu?
 
6. När det kommer till nya tips på alternativ mode 2017, vart ska man vända ögonen för de hetaste trenderna enligt dig?
Jag som tillhör den Gotiska subkulturen skulle absolut säga retro!
Allt från 80talet är supertufft och funkar alltid!
Kika tex sidor som Etsy.com >> eller Thegothicshoecompany!
 
7. Kollaget uti dina favoriter just nu, varför just dessa?
Med en svart kavaj fylld med pins kan inget gå fel, toppa gärna outfiten med ett par spetsiga skor, Mina kommer ifrån Gothicshoecompany.com
Till det brukar jag endast köra på nätstrumpbyxor, stayups eller ett par leggings. Detta är en simpel vardagsoutfit som ändå ser sjukt grym ut!
 
8. När det kommer till päls, äkta eller inte och varför tycker du så?
Jag skulle aldrig köpa päls. Skulle jag därimot få ärva något i päls så skulle jag absolut använda det. Slänger jag då det plagget så har djuret dött och lidit i onödan. Jag köper inte själv päls då jag inte vill sponsra den sjuka industrin.
 
 
9. Hur ser du i allmänhet på dagens mode bransch och hur skönhetsidealen ser ut?
Jag tycker faktiskt det går framåt! Vi ser fler och fler modeller som inte följer idealen. Självklart har vi lågt att gå men jag tycker det är på god väg framåt!
 
10. Du jobbar också som alternativ modell, hur hamna du i den branschen?
Jag började bara fota på skojj med min vän och det är alltid hon som fotar mig, sen fick jag fler och fler likes och följare på Instagram, vilket gjorde att olika företag ville sponsra mig med accesoarer, kläder osv som jag sedan bär på fotona!
 
11. Vad tror du är den största skillnaden i samhället på att vara alternativ modell vs vanlig modell?
Jag tror faktiskt det är mycket roligare med alternativ modelling då man faktiskt väcker reaktioner! Goda som onda. Om jag ser en vanlig modell på internet tex så reagerar jag inte alls.
 
12. Vad är det bästa med modellandet?
Jag tycker det är superkul att bli fotad, dels för att jag gör det med en nära vän men också för att det oftast boostar mitt självförtroende när jag blir nöjd med bilderna!
 
13. Vad är dina framtids drömmar?
Jag och min partner har precis flyttat till subculturernas stad, Leipzig. Trivs otroligt bra här och framtiden i Tyskland ser hoppfull ut! Kommer forsätta med Instagram och Youtube.
 
KLICKA HÄR >> FÖR ATT LÄSA FÖRRA INTERVJUN MED MINDIE! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress