Hej alla! Tänkte ta och skriva en liten lista på hur min totalt veganska och ekologiska se fräsch ut rutin ser ut! Använder produkter endast utan alkohol och tillsatta parfymer och parabener. Och det som faktiskt funkat bäst för mig är det här alternativet och that's why jag bestämt mig för att dela med mig av dessa grymma produkter jag känner håller det som utlovas! 

Ansikte
 
- 100%  arganolja från Loelle
- Denna använder jag efter varje dusch och sedan varannan dag. Varje kväll applicerar jag däremot under ögonen, den här oljan är riktigt tunn och gör huden under ögonen gott.
 
- Mask of magnaniminty från LUSH
- När det känns som att huden behöver en uppfräschning så applicerar jag denna ansiktsmask ca en kvart innan jag duschar, oftast använder jag denna ca två gånger i veckan iallafall. 
 
- Face cream non alcoholic från NIVEA for MEN
- Älskar den här, den kostar 50 spänn på ICA, är helt fri från parabener, parfym och alkohol och den håller i över 4 månader även om man använder den morgon och kväll, älskar den. Billig, bra, hållbar och gör under för hyn och dessutom mycket bättre än dom flesta dyrare produkterna som är stoppade med massa skit!
 
- Cleansing milk från NIVEA
- Köper denna för tillfället för att jag faktiskt inte har hittat någon jag känner jag vill använde hela tiden och som jag är 100% nöjd med ännu, om ni har några bra tips så droppa dom gärna i kommentarerna! Använder denna alltid då jag haft smink på mig, episk för även vattenfast sminkborttagning och kostar bara 60 spänn på ICA och håller länge!
 
 
- Scrubbkakor, ja, LUSH
Peelar, huden, jäklar jag älskar att peela huden! Scrubbkakor brukar vara långvariga och är perfekta att ha med sig om man ska resa, då de också är i fast form så funkar de hur bra som heslt att ta med på flygplan - de tar också mindre plats. Finns också schampookakor som är händiga för resmål för den som inte visste!
 
- Scrub scrub scrub från LUSH
- Jag är helt seriös med att jag skrubbar huden varje gång jag duschar i princip!  Det är nyttigt för huden och hjälper även sen att producera nya hudceller, och när man masserar in peelingen så ökar det blodcirkulationen också 😁! Använder också massvis med andra kroppskribb från LUSH, bland annat de med träkol och havssalt, tycker om att det ska skrubba huden lite extra och detta gör jag varje vecka två gånger i veckan!
 
- Jellys från LUSH
- Jag använder till kroppen jellys från LUSH, älskar doften på dom och sen så smäder som ut sig fint från små klumpar att tvätta huden med, älskar dom då det inte går åt mycket och det ger superlen hy! Perfekt också att tvätta av sig resterna av kolen till exempel som man peelade sig själv med innan! 
 
- Dream Cream från LUSH 
Alltid när jag rakat mig, bränt mig eller bara har torr hy så ha jag denna. Den är gjord på havre, som är ett tusenårigt gammalt recept för att lugna huden, yup, det funkar riktigt bra för lättirriterad hud också. Älskar den och använder den alltid vid behov, men brukar oftast applicera den efter jag duschat och lufttorkat.
 
 
- Schampoo och balsam med carrot seed oil och egyptian castor oil från Shea Terra
- Till håret använder jag handgjord schampoo och samma balsam som är gjort på rostade castorbönor morotssaft/olja, det här mår mitt hår asbra av - men varje gång jag beställer måste jag betala tull så då beställer jag alltid mycket på en gång hellre! 
 
Egyptian Black Castor Oil
- Ja, jag använder det iallafall två gånger i veckan, och det för att jag dels älskar de träiga doften på den haha! Den är jätteskön och väldift fet olja som inte är utspädd med vatten som många andra oljor är, den här beställer jag tillsammans med schampoot utomlands ifrån helt enkelt. Den är 100% organisk och håller en evighet, för mig höll den i nästan två månader och då använde jag den varje dag!
Kör en inpackning under natten och duschar på morgonen efteråt med samma märkets schampoo, dunder resultat säger jag bara.
 
- Capirona olja från LUAM
- Det här är en olja som jag vann från glossybox facebook sida då jag ännu var prenumerant (är inte det något mer), men konstigt nog så är den underbar, den gör mitt hår lent och riktigt lätt att handskas med, har också visat sig att jag inte har lika mycket spruckna toppar efter att jag började använda den också. Applicerar den alltid efter duschen så det får torka in i topparna och ibland då det ser ut att behövas om topparna är torra.
 
- Kokosolja från ICA
- Kung Markattas stora koksoljeburk köps alltid in då jag handlar, och det för att det funkar i alla väder och oväder, har inpackning med den en gång i veckans i ca 1 timme invirad i handduk under tiden jag kollar på film eller något som fördriver min tid med lite mer stillasittande aktivitet. 
 
- Torrschampoo från HÄROMI
Faktiskt, så är det här torrschampoot gjort för hundar. Jag glömde mitt hårschampoo hemma då jag åkte ned till Stockholm och hade inte tid att springa in i affären så min mamma presenterade denna som akutlösning för mig, man tog och sprayade det på håret så det blev blött och massera in det i håret, sen så torkade man håret med en handduk med masserande rörelser. Håret höll sig fräscht i tre dagar!
Helt amazing och dessutom gick det jättelite och flaskorna är super stora, dom här är nämligen egentligen gjorda för hundar, haha men det skiter jag i för att för den här bitchen funkade det utomordentligt bra!
 
Övrigt
 
- Tandblekning från Amour Noir
Tog och beställde denna för ren nyfikenhet på om det verkligen funkar, det är en svart pulver som innehåller endast 100% naturliga ämnen utan tillsatser som tydligen ska bleka tänderna. När jag använt detta i fyra dagar s¨å märkte jag att mina tänder hade blekts avsevärt, och då välkomna jag denna in i min morgon och kvälls rutin, för att den faktiskt ger resultat!
 
- Kokosolja på ögonfransarna
Ja, ibland gör jag det, tycker jag att dom känns lite torra, speciellt efter smink och tvätt (vatten torkar ut nämligen) så lägger jag kokosolja, men inte helt vid roten då det här kan bara täppa igen och ge inflammationer. Kan säga att varje morgon känns fransarna som vingar haha!
 
 
Anonym

Det är bättre att applicera ansikts mask efter duschen, då ångan och de varma vattnet öppnar upp porerna och på så sätt går den djupare in och arbetar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress