Ju mer tiden går inser hur viktig bloggen alltid varit för mig oavsett hur långa pauser jag än må ha haft mellan mina uppdateringar, hur mycket olika härliga människor som kommit och gått och stannat på min blogg, har fortfarande så trogna läsare som kommer och besöker min blogg att jag känner mig hedrar att ni ännu finns där sedan jag började på bloggspace ca 9 år sedan. Helt otroligt! Kunde aldrig tro att mina läsare skulle stanna hos mig såhär länge och visa sån här tålamod mellan mina inlägg och verkligaktivitet och stöd för mig!
NI ÄR GULDVÄRDA!
 
Utan er vet jag inte vad jag hade tagit mig till med bloggen, ni har ju trots allt varit de jag saknar och som hållit mig inspirerad till att fortsätta hålla den vid liv, likaså som mina youtube fans på tubban som alltid finns där och sötttar!
 
När jag började blogga var mitt syfte med att jag verkligen ville ta upp ämnet om mobbning, det var grundtanken, men det tog en ganska bra stund innan jag kom ordentligt in i bloggandet och faktiskt började skriva om mitt huvudämne. Jag har själv blivit utsatt för både psykisk och fyskisk mobbning av både lärare och elever i mer än 8 års tid på både internet, skolan och på fritiden. Jag var aldrig fri. 
På olika sätt har jag känt mig utelåst, undanröjd, utfryst, utskrattad, nedtryckt, hånad och slagen för att jag var en finnjävel, en liten finnunge som var tjock och inte kunde svenska nog bra och fick inte ens försöka med något utav de saker jag verkligen ville lära mig. Jag har upplevt ett sjuhelvetes kamp, och jag alltid haft stöd från nära och kära som har fått mig att inse att jag är stark genom att bara vara den jag är och inte ta emot skit och behandla ändå alla med respekt och värdighet såsom jag vill bli behandlad, kan jag bli respekterad, kan jag respektera och vice versa för det är den personen jag är.
 
Otroligt många gånger har jag frågat mig själv, varför gör jag detta? gör det någon skillnad? Vem hjälper det jag skriver egentligen? Och så inser jag att nu på senare tid då min kampanj som jag startade upp för ca 5 år sedan på allvar och som var aktiv i 2 fina år men sedan dess stått still, fortfarande uppmärksammats och folk hitatt mig genom kampanjen, enda grejen ä att ni sökte er till mig via sociala medierna. Så många tack och lvord som jag fått se i min kampanj mejl igår fick mig att få några tårar i mina ögon, att känna den uppskattningen av er för den tid och kärlek jag velat ge känns obeskrivligt underbart, och den glädjen vill jag dela med mig av er, för det är ni som är starka, det är ni som trots allt kom till mig <3
 
Så mycket skillnad jag märker nu i efterhand jag gjort och vilken terapi det har varit förmig själv också att försöka hålla driften och orken uppe att driva kampanjen, var det värt det? Hell to the yes att det varit,och kommer att vara. Mitt mål med bloggen kommer fortfarande vara det som grundmålet alltid varit; att på ett ellerannat sätt kämpa mot mobbning, tala om oss om människor, diskutera våra skilllnader och kunna se mänskligheten i vitlögat och acceptera varandra för de vi verkligen är.
 
Mitt livsmotto har alltid gått ut på att stå för det jag tycker och tänker men också lämna tid och rum åt andras åsikter och tankesätt, jag har alltid velat se lika värdighet där även karma existerar i lagom dos och inget totalt sjukt där den mobbade blir mobbaren själv, och att kunna för all sin del själv välja hur jag vill se ut, vem fan jag är och kunna bli älskad för inget mindre än att vara mig själv! Det är något jag vill att alla ska kunna finna hos själv, och jag vill fortsätta kämpa och inspirera och försöka göra NÅGOT som kan hjälpa till ossatt skapa en bättre samhörighet med varandra. Det är och har alltid varit nog med skit nu.
 
Kommer gå helhjärtat in i att öppna upp min BDC sakta men säkert igen. Jag kommer försöka se till att ärja driva kampanjen mer framåt, och lägga den energin som den förtjänar; vilket är åtminstone lite mer uppmärksamhet än vad den fått nu på sistone, både på bloggen och min facebook sida som jag tänk göra till en grupp istället, vad tror ni om det? 
 
Iallafall,, ändring är på G och ändring sk det bli! Hoppas ni ser framemot detta lika mycket som jag!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress