Bestämde mig, despite all, dela med mig av ett jädra gott recept tack vare ett samarbete med Knorr middagskit som jag köpte på Ica MAXI, inte dåligt val alls heller för jag verkligen kan säga att jag älskade the taste of it, och det kosta bara 35 spänn hehu! Den går också att beställa på nätet för samma pris här >>
 
Jag brukar vara den som är kass med kyckling, lol, men bestämde mig fan på att testa gryta med kyckling med den här middagskiten jag köpte (det är 2 portioner så det räcker fint till 2 personer faktiskt om man vill ta lite mer sen tyckte jag, det ska räcka upp till 3 lelz!). Den kändes lätt att laga med och var inte alls sådär jobbigt klumpig som många andra kryddor kan vara, haha så det får den ett plus för faktiskt! :D
 
Kan också tillägga att jag hatar att stå framför spisen aplänge, lagar knappt ofta mat hemma utan bakar hellre faktiskt, men det här tog bara typ en halvitmme också att laga vilket kändes också skönt på sitt sätt!
1. Skär upp 2 kycklinfiléer i önskade bitar och börja värm pannan med olivolja. Lägg kycklingen i pannan och börja steka på låg värme, kom ihåg att tvätta händerna och det som du skärt kyckling med i risk för salmonella.
 
2. Skär upp paprika, löken och chilin, kom ihåg att du även behöver 200 gram gröna bönor, rör om kycklingen tills det är dags för nästa steg (låt den bli beige på ytan).
 
3. Släng i allt i stekpannan och låt det fortsätta stekas. Glöm inte att lägga ris på kok (eller couscous om du föredrar det) så det blir färdigt samtidigt som grytan!
 
4. Tillsätt Knorr middagskit >> i pannan och rör om, ju längre kryddor huttrar med maten desto ger smak ger det faktiskt. Sen klumpar det inte heller på samma sätt next.
 
5. Tillsätt 2dl kokosmjölk (eller lättgrädde) och blanda om. Låt det sedan sjuda i pannan med lock på låg värme i ca 5 minuter, fast under tiden du plockar fram. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress