Hej alla fina! Vill dela med mig av en flashback från 2011 faktiskt, från min Mallorca resa jag gjorde med ett par bekanta jag umgicks med jätteofta förut. Åkte tillsammans med min dåvarande bästa vän och hennes familj till Alcudia, men vi åkte en dag till Las Palmas (Palma de Mallorca) också som är Mallorcas huvudstad. 
 
Det var som var hemskt synd dock under den dagen var att jag och min väninna hade sovit i kanske en timme och var ordentligt bakis båda två, det förstörde jättemycket av dagen då jag inte riktigt palla ens att äta lol! För övrigt kan jag säga att det var verkligen en grym dag, kommer åka tillbaka till Mallorca och besöka Palma och isåfall bli bakis där och inte åka dit bakis, haha!
 
Ett av det mäktigaste var besöket på katedralen i Palma, den var riktigt stor och var riktigt vacker på in- och utvändigt kan man rakt av säga! Var otroligt förvänad för kostnaden för inträdet också, 14 euro. Dom måste skoja tänkte jag först, kan tänka mig att det här är liksom ett av stadens största turistattraktion och att det därför skulle varit dyrare...
 
La Seu, som den också heter, är en 1300-talskatedral som dominerar hela hamnen och står som en symbol för makten och rikedomen hos Mallorcas kristna erövrare. Det sägs att Jakob den förste gav order om att uppföra katedralen redan 1230, och hela kyrkan är en ombyggnation av en moské.
Riktigt häftigt att se tycker jag, har ni en attraktion ni varit till som ni tyckte var lite speciellt?
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress