Bilderna är lånade från  >>
Åååh, vet ni!? Jag har en otursdag idag!
Jag satt och kollade in lite olika recept på nätet och kom in på rätt grym sida med olika recept på det jag älskar som mest; kladdkaka! >> Det slutade med att jag fortsättningsvis kollade på massa bilder på kladdkakor tills det började vattnas i munnen så pass att jag sprang till affären helt beslutsam att jag skulle ha en!
 
På vägen dit inser jag att det är något år sedan jag åt det sist, vilket gjorde att känslan efteråt kändes bedrövlig (speciellt då jag har faktiskt ingen aning hur jag kunde få sådan plötslig craving!?).. Och nu sitter jag här och tampas med ett sådant sug att det inte är sant; jag har ren otur för att affären hade slut på det. Ja, jag satt faktiskt och grubblade över det en stund till och med, lol!
 
Eftersom jag hittade en hel del med intressanta recept på just kladdkakor på myTaste så överväger jag att bara börja baka istället! Smågrejs går hur lätt som helst att köpa till och brukar också finnas till hands... Gah, nu börjar jag tänka på hur det luktar, gör ju mig bara mer baksugen... 

Tycker ni om att baka, och/eller testa nya recept?
Och vilken kladdkaka är eran favorit?
 
Linda

Jag älskar att baka men tyvärr blir det sällan som jag har tänkt mig... har väl inte det rätta handlaget :). Iaf, när jag bakade ett glutenfritt recept på snickerstårta så blev kakan som en kladdkaka, soooo fucking good! Ska göra den igen men då med riktig choklad i kakan. Det var den här: http://glutenfriagodsaker.aretrunt.se/glutenfri-snickerstarta/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress