Ifall ni missat det så hade Pokemon Go til iOs och Android release igår (6 juli 2016), vill även anmärka att det här har inte kommit till Europa ännu men det går att hämta det på ett annat sätt dock!
Wehooo, så min kille laddade ned spelet igår, vilket jag också håller på att göra just nu. Meningen är att kunna gå ute med GPS på och hitta pokemon vilket blir mer en real-life-thing typ vilket låter apkul!

Det mesta är ju något jag skulle kalla ''basic'', att man kan skapa sin egen karaktär, hitta pokemon och träna dessa, ju högre man levlar med karaktären desto starkare pokemons kan man fånga osv. För att låsa upp olika gym går man med i olika teams, antingen ett team man har med sina vänner eller unknowns varav man kan även spela mot eller samarbeta med.
Man kan också snapa via appen (såsom jag förstått det?) och dela vilka pokemon man fångat (undrar hur våldtagen den här funktionen blir av mig!?) med sina homies. *snaptoka*

Finns även en Pokemon Go Plus >>> , som är som ett armband connectad via bluetooth (som inte ska sluka apmkt batteri) som man kan ha med sig utan att kolla ned i telefonen hela tiden. När en pokemon är i närheten blinkar och vibrerar armbandet.

Appen är gratis, men man kan även köpa i appen (blä vilket det går i typ alla spelappar lol). 
All information  kan ni hitta här >>>, och jag lämnar nu er med den infon för jag ska hitta pokemon!
 


Shiro Samurai

OMG alltså jag vill ha det här! Älskar Pokémon och har fått en smartphone ganska nyligen men har inte tagit den i bruk ännu. Min FB feed är full med Pokémon GO updates och jag orkar inte längre, vill också spela. xD

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress