Dessa produkter använde jag till denna sminkning
 BAS ANSIKTE:
L'oreal CC cream Anti Redness
L'oreal Concealer Perfect / True match 01 Ivory
Isadora Face Sculpture countour 03 nude
 
ÖGON & LÄPPAR
Isadora Colourful Eyeliner 10 black
Maybelline megablush volum' express mascara
Maybelline color Tattoo 24hr - 60 timeless black
L'oreal POP 405
 
 
Hej alla! Ända sedan jag la ut bilder på den här sminkningen på snapchat, instagram >> och diverse facebooksidor så fick jag mycket nyfiken respons på hur jag gjorde den här sminkningen. Så därför tänkte jag att jag slänger upp ett inlägg där jag kort förklarar hur det gått till. 
 
BAS ANSIKTE
Hur jag lagt basen med contour, kan ni se via videon här >>
Jag använde cc creamen underst, sen countour (endast bronzer och den mörkaste för att formgiva), och överst concealer på de ställena jag ville ljusa upp. För att få en jämn yta tog jag en makeup-puff som jag duttade med till ett jämnt resultat. Sist men inte minst tog jag den ljusatse nyansen i countour och dutta på det ställen jag ljusat upp och för att jämna ut hårda kanter som kan ha blivit. 
 
ÖGON & LÄPPAR
Först av allt applicerade jag den blåa ögonskuggan som bas (POP 405 L'Oreal) och sedan den svarta tatto ögonskuggan som är lite kladdigare av sig, därför rekommenderar jag att ha olika penslar för dessa två färger. Jag fortsatte måla konturerna av masken jag skulle skapa på panna, kinder och ögonbryn. Efter det applicerade jag lätt blått i de partier på pannan, näsan och kinderna, fyllde ut om vi kan säga så. 
Efter det fortsatte jag med den svarta tattoo färgen att arbeta mig inåt innanför de skapade konturerna så det skulle imitera spetslooken.
 
Eyeliner time! Näst sist tar jag min eyeliner och skarpar till kanter, konturer och lägger till små detaljer såsom prickar och sådant som inte går att måla med den tjockare penseln without making a mess!
Läpparna är målade med pensel med samma tattoo ögonskugga, jag började med att måla konturerna med min eyeliner runt läpparna och sedan applicera tattoo eyelinern. Denna funkar konstigt nog asbra som andra hands val till läppstift om man inte har något annat och behöver något super hållbart till nåt event eller så! Bara som tips!
 
Julia Persson

Snyggt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress