Hej Mindie! Vem är du och varifrån kommer du?
Hej Heidi! Ja vad ska man säga, jag är 18 år och jag antar att jag är ett utav dom så kallade "outsider barnen" haha! 
Jag växte upp i dom Värmländska skogarna och är kvar här än idag (tyvärr) ;)
 
Hur tror du att dina vänner skulle beskriva dig som person aka hur beskriver du dig själv som person?
Om jag gissar så tror jag att de flesta utav mina vänner skulle kalla mig en Crazy bitch och dom har så rätt!
Jag är en väldigt "oblyg" människa och gömmer aldrig undan vem jag är och vad jag tycker.
 
Vad är dina intressen?
Jag är en musikälskare på högnivå, ett så kallat metalhead.
Jag är också mycket intresserad utav kläder, film och subkulturer i allmänhet!
 
Vad jag vet så älskar du festivaler, när var du på din första festival och vilken?
Min första riktiga festival var Rockstad Falun även kallad Sabaton Oper Air.
Jag var 14år och helt ovan med festivallivet! Men jag klarade mig fint.
Det var underbart.
Människorna, musiken, stämningen, ja allt!
Det var fyra idylliska dagar som jag sent lär glömma.
 
Hur ofta åker du på festivaler årligen och har du missat ett enda år?
Jag brukar försöka hinna med iallafall EN stor festival och sedan några små.
Förra året var jag bara på en riktig festival, plånboken räckte inte till!
Men jag tänker ta igen det nu i sommar
 
Vilka är de banden som gett dig de bästa liveupplevelserna?
Jag skulle nog säga att Judas Priest, UFO och Håkan Hellström har gett mig dom bästa upplevelserna!
Dom levererar alltid, kvittar om dom är sjuka, bakfulla eller döende, alltid lika bra framträdanden ändå
 
Vilka är dina favoritartister/favoritmusik?
Jag är ju ett fan utav 80-tals gothen och heavymetal så mina favorit band måste nog vara:
The Runaways, Bauhaus, The Cure, Slayer och många fler inom samma genre.
 
Kan du ge dina tips på det viktigaste man ska tänka på när man ska åka på festival? 
Vad ska man ha med sig som är prioritet för vistelsen?
Jag har alltid med mig torrshampoo till festival, det är inte kul att gå med fett hår och oftast finns det inte tillgång till någon dusch.
 
Packa inte för mycket!
Många tar med sig flera väskor med kläder osv men i själva verket så har man på sig samma kläder nästan varje dag, man är för lat för att byta om.

Prioritera mat, alkohol och ett bra tält!

Köp mat som håller länge utan kyla och i värme.
Nudlar är enkelt att göra i en kastrull på en grill tex.
Maten inne på festivalområden är ofta sjukligt dyr och är man inte rik har man knappast råd att käka där varje dag!

Jag köper alltid med antingen för mycket eller för lite alkohol.
Men bättre med för lite, det finns alltid någon som bjuder!
Det är bara att fråga första bästa person.

Börjar det regna i mitten av festivalen så är det skönt att ha ett tält som inte läcker, trust me, lärt mig utav erfarenhet!
 
Det är ett välkänt faktum att vistas som tjej på en festivalplats kan vara väldigt farligt, speciellt då kvällarna kan bli väldigt sena. Har du några goda råd att ge till andra festivalälskande tjejer uti ämnet?
Åk med personer som står dig nära!
Jag skulle aldrig åka på festival själv.
Det är mycket fulla människor och det finns idioter överallt, ingen idé att ta några risker!
Dela tält med någon du känner!
Om ni är ett kompisgäng så ställ tälten så tätt ni kan, på det sättet kan ni vara mer uppmärksamma på vad som händer i kompisen intills tält!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress