Jag älskar allt som har med tatueringar och piercingar att göra, i princip. Älskar det. Jag har under ett drygt år varit helt säker på att jag ska tatuera in ett semikolon på min vänstra handled, då betydelsen är väldigt viktig för mig. Idén föddes under the semicolon project och jag är fortfarande säkrare än någonsin på att jag en dag - snart - ska ha ett semikolon på min vänstra handled. För jag har överlevt så mycket tragiska och traumatiska saker, och känner många andra som också har det.
 
En ideell hälsoorganisation som kallas "The Semicolon Project" uppmanar alla som lidit av depression, ångest eller har haft självmordstankar att rita ett semikolon på sin handled. Men varför just ett semikolon? Enligt Mirror säger organisationen har de valt detta skiljetecken för att det visar att författaren kunde ha avslutat meningen, men valde att fortsätta.
Medier har även kallat detta med att tatuera in semikolon på sin kropp som ''rörande''.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress