Klicka på länken för att komma till källan/artikeln
 
Alltså jag är så besviken och förbannad på Victoria's Secret! Jag har flera grr också haft utlottningar och tävlingar utav Victoria's Secrets produkter, men efter att jag fick läsa det här så kommer jag bojkotta Victoria's Secret helt och hållet då det börjat testa på djur! 
 
Översatte artikeln som säger såhär;
''Victoria's Secret har en ny liten hemlighet: Hon är ingen "ängel" för djur. Efter år av att upprätthålla sin politik att aldrig att testa på djur, har företaget svikit medkännande konsumenter överallt genom att välja vinster över principer. Victorias Secret har bekräftat till PETA att det kommer att börja sälja i Kina och det betyder att det kommer att krävas för att betala för grymma och ålderdomliga tester på djur. Även om företag som ägs av L Brands, Inc., förstår den kinesiska regeringens krav på djurförsök för kosmetika helt, har det valt att gå in på denna marknad ändå. Victorias Secret har tagits bort från PETA: s lista över företag som inte testar på djur och har placerats på vår lista över företag som gör tester på djur. (Dock L Brands andra företag, däribland Bath & Body Works, Henri Bendel, och La Senza, inte expandera till Kina och står fast vid sina grymhet fria politik.)

Sedan PETA först utsatt att vissa tidigare grymhet fria bolag betalade för tester på djur för att sälja sina produkter i Kina, tiotusentals medkännande konsumenter har uttalat sig och uttryckte sin upprördhet. Lyckligtvis har PETA fått löften från ett antal företag-inklusive The Body Shop, Urban Decay, NYX Cosmetics, Ja till Inc., Jack Black, Paula val, 100% ren, Jane Iredale, och andra, att de aldrig kommer att sälja i Kina medan djurförsök krävs. Vi har också arbetat för att övertyga företag som säljer i Kina för att dra sig tillbaka från den marknaden förrän djurförsök inte längre behövs. Dessa företag inkluderar John Paul Mitchell Systems, Dermalogica, Pangea Organics, Naturens Gate, Juice Beauty och LOGOCOS Naturkosmetik AG.''

Vidrigt så besviken jag är... Usch, älskade annars deras parfymer för att dom var så jäkla goooodaaa! :( Men men, min favoritparfym är trots allt Britney Spears Fantasy så vad fan, får investera i en sån istället :3
Bye bye VS skit.

 

 

Olympia

Företag får skriva att de inte testar på djur i kosmetiskt syfte, att testa i kosmetiskt syfte är olagligt i EU. Många har dock dispens. Däremot så finns de ingedrienser i många produkter som faller under läkemedelslagstiftningen eller kemikalielagstiftningen och dessa lagar väger tyngre och där är det lag på djurtester. Trots det får företag säga att de inte testar på djur (i kosmetiskt syfte) fast de testar på djur.

Jhennifers mode och livsstilsblogg

Hej! Mitt namn är Jhennifer & jag bloggar på Myshowroom. Jag tänkte be dig om en liten tjänst. Jag har blivit utvalt som en av toppbloggarna på min portal där jag kan vinna en kamera från Olympus samt titeln som "Sommarens bästa blogg".

Det skulle vara jättegulligt av dig om du ville kika in på min blogg och lämna en snabb kommentar om vad du tycker är bra, vad som kan förbättras eller vad du generellt uppskattar hos en blogg och vad som gör det läsvärd. Hur tycker just du att en blogg ska vara för att du ska tycka om att klicka in på den varje dag?

Jag jobbar nu för att utveckla min blogg ännu ett steg och uppskattar all form av respons från olika läsare :) kram!

Olivia Ward's blogg

Usch va jag blir sur! Tänker aldrig köpa nåt från VS nånsin! Superbra inlägg

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress